Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Glad Påsk !!

Av Marica - 1 april 2010 08:51

    EN RIKTIGT GLAD O    GO´PÅSK ÖNSKAR JAG ER ALLA !!!

 

 

Godmorgon mina bloggisar!!

 

Igår så började jag använda maskinerna hos sjukgymnasten och idag sitter jag här med världens träningsvärk - kroppen är cirka 192 år !!

Men det är skönt och det gör nytta så nu ska jag inte gnälla.

 

Sen vi hördes senast så har vi renoverat vårat vardagsrum och möblerat det med helt nya möbler - DET ÄR SÅ FINT!!!!!!

Ljust o inbjudande !!!

Så nu är det bara tavelhängning och gardiner kvar, tänkte fixa lite med det idag.

 

På påskafton kommer Lasses dotter med sin lilla familj hem, det ska bli så himla mysigt o kul, jag har verkligen planerat och försöker göra mitt bästa med maten för jag vet hur mycket detta betyder för Lasse och därmed för mej.

När vi var på IKEA så köpte vi en egen liten fåtölj till barnbarnet   (2 år), det gick liksom inte att gå förbi den.

 

Denna veckan har jag fått ett helt solklart bevis för hur mycket TV påverkar oss.

Jag tittar ofta på programmet "halvåtta hos mej" och tycker att det är ett jättekul o inspirerande program, ja Helge Skog kunde spara på sin röst lite.

MEN

Denna veckan är dom ju i Köpenhamn och i förrgår så fick vi följa killen i affären, när han valde mat o VIN, ja just det.

Helt ärligt - det sög till!!

Varför??

Jag vill inte dricka det, jag testade med mitt tankevin och fortffarande får jag rysningar i kroppen när jag "känner" hur vinet rinner ner i strupen, så där är inte problemet.

Men det såg så jäkla mysigt ut när han gick där o botaniserade bland vinflaskorna, verkligen mysigt.

Jag är ju grymt road av att handla o tillaga mat och vin har ju börjat bli "mat", dvs man börjar köpa vin som man köper mjölk eller annan dricka.

Bara att erkänna - jag har hittat en fälla!!!

Men det är så skönt att jag blev medveten om den, för då kan jag göra något åt den, med andra ord, jag ska nog inte planera och handla till en middag i Danmark.

 

Det är rätt konstigt för det finns ju reklam för något just nu där Carl-Jan sitter o viftar med ett vinglas, det berör mej inte ett dugg, snarare äcklar mej, vi människor är nog rätt konstiga.

 

Men mina vänner, nu är det påsk!!

Och i hur många hem dricker vi snaps till sillen - nästan alla!!

 

Påsken är, liksom julen, en högtid för familjen med barnen i centrum (tycker jag), påskägg, påskkärringar, glada vackra färger.

Men precis som alla andra helger så kan alkoholen förstöra allt det vackra på en väldigt kort stund.

 

Så när du sitter där och höjer ditt glas - tänk på hur många förväntansfulla och lyckliga ögon den supen kan släcka!!!

 

Låt oss slippa höra talas om familjetragedier och olycka denna påsken, låt den bli vad den ska vara - en mysig o glad högtid!!!!

 

Så med dessa orden så tar jag min kvast och far till blåkulla!!

Och Er alla önskar jag verkligen

 

EN RIKTIGT GLAD O GO PÅSK !!!!!!!!!!!

 

 

 
 
Sillen

Sillen

1 april 2010 15:22

Okej!!!! Jag har 102 kvm, ni e välkommna. Blir så avundsjuk på att ni får det så fint å fräscht. Jaja nu har jag ju lärt mig att man inte ska.. men lite avundsjuk e jag allt haha. Hoppas ni får en dunder fin påsk. Å du vet Marica vännen, du e bra, nä föresten du e bäst.

Ha en go påsk

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards