Alla inlägg den 24 november 2009

Av Marica - 24 november 2009 20:16

    Kära vänner, om en månad kommer Tomten!!!!!!!!!!!!!!


Och en månad går jättefort, det känns som om jag bara har varit här i Lund i ca 14 dagar, men på fredag är det faktiskt 6 veckor jag härdat ut.


Helgen hemma var jättemysig och jättelång, kom hem i fredags kl 11.00 och åkte inte förrän i går kl 13.00 - lyx!!

Men tro nu inte att jag låg o latade mej på sovan, nänä, jag putsade fönster i hela huset, måste ju kunna se tomten när han kommer smygande  och så lagade jag ju faktiskt middag varje dag, tvättade lite , jag gjorde helt enkelt sånt som jag gillar att göra, jag älskar hemmafrusysslor!?


Igår var jag hos min alkoteraupet, det var längesedan så det var ett roligt återbesök, han är så himla rolig att prata med, men ändå klok.

Fast jag vet nog ingen människa i min omgivning som ger ett så lätt förvirrat intryck, kan ge mej tusan på att dom har såna där "IKEA-pilar" i golven hemma så att han inte går vilse i huset, eller kanske GPS?!!


Idag var det så dax för cellgift nr 6, det är sååååååååååååååå långtråkigt!!

Återigen fick dom sätta nålen imej 2 gånger för att det skulle funka, nu känns det bara som "stick då förtusan så att jag blir färdig någon gång"!

Men idag gick tiden jättefort, jag hade en bra bok av Anna Jansson med mej och den läste jag nog 5 sidor i sen sov jag som en stock resten av förmiddagen, det var så himla skönt!!


Sen i eftermiddags efter strålningen så kom Marie, min svägerska, det var så jättekul. Hon hade gjort en skitfräck skål av en LP-skiva som hon värmt o format med hjälp av en varmluftspistol !! Och denna skål hade hon fyllt med PLOPP!!!

Så gott, så gott!

Vi satt o pratade i ett par timmar och det var verklgien mysigt, men dessvårre så blir jag ju rätt trött och sårig i munnen ganska fort, inte mycket krut i denna kärringen! Men det var kul att hon kom och jag tror att hon tyckte att det var kul att komma.


Tråkigt är att mina smaklökar har tagit Time Out, allt smaka ungefär lika trist, till och med kaffe som varit min jättepassion börjar bli blaha.

Ont som fasiken har jag oxå i munnen nu, så jag har fått ge mej och tar rätt mycket smärtstillande nu, det gillar jag inte!


Imorgon ska jag till min tandhygeinist, det r faktiskt två veckor sen jag var där så det ska bli skönt, sen ska jag träffa min doktor och då måste jag fråga vad som händer om en vecka - jag kanske bara ska åka hem och fortsätta mitt liv, jag vet absolut ingenting!


Sen ska jag åka med min goa Faster till Nova Lund (ett köpcentrum) och kolla, det ska bli jättekul, gillar att gå på såna ställen när det är kallt o mörkt ute.

Och det är ju inte fel att vi gillar samma saker, så jag kan tänka mej att i morgon så blir det kläder, "lullull" till hemmet, böcker. Inte fel, inte fel alls.


Sen på torsdag efter strålning kommer världens bästa syster, det är oxå jättemysigt, med henne som syster bhöever jag inga kompisar, för hon är verkligen min bästa vän!


Och sen är det fredag och då ska jag hem till min stora kärlek igen, fattar Ni hur mycket jag älskar den mannen?


Men nu ska jag sova för nu kallar John Blund och då ska man lyda.

Sov gott !




Ovido - Quiz & Flashcards