Alla inlägg den 8 november 2009

Av Marica - 8 november 2009 10:38

   Hej mina vänner!


Det var en stund sedan, men jag har liksom inte känt för att skriva och då låter jag blir.

Jag har börjat bli sår i käften och det är rätt jobbigt att svälja, så intaget av mat är kanske inte vad det borde och då tappar man ju kraften och humöret lite.


Idag är det söndag och jag har varit hemma på en underbar helg, men dessvärre måste jag åka redan ikväll för imorgon skall strålningsapparaten servas och då skall jag strålas redan vid sju!!!


I torsdags var jag och blev vaccinerad, kan ni förstå att efter allt som jag redan gått igenom så var jag faktiskt skiträdd!!!

Och hur mycket kändes det på en skala? - tja som ett myggbett!

Lite öm i armen och så lite förkyld o gnällig efteråt, det var väl allt!


I fredags var Lasse med och såg när dom gjorde mej i ordning för behandlingen, men tekniker som han är så tror jag att han tittade mer på skruvar o muttrar än på mej!!Förvånad 

Men det spelar ingen roll, för jag tycker att det är viktigt att han vet vad jag går igenom för att kunna förstå när jag berättar.

sen åkte vi till min Pappa och fikade - jättemysigt! Han åker till Philippinerna nu den 17:e och stannar där tills i slutet på januari så det var nog jul o nyårskramen vi gav varann.

Han är en av de få människor jag känner som lever sitt liv rätt - han gör helt enkelt det han vill och mår bra av, därmed inte sagt att han är egoist för det , nej verkligen inte, min pappa är väldigt omtänksam och hjärtegod!

Men hur många av oss säjer inte att jag skulle vilja göra det eller det, men det passar inte för den eller den vill att jag ska göra något annat?! - Så fel vi resonerar!

Lever man gott är man en god medmänniska!!


Denna veckan har jag tänkt tillbaka mycket på min tid på Brunslöv det beror kanske på att den 14:e är det 1 år sedan jag flyttade hem och (hör o häpna) faktiskt saknat det lite, alla goa människor, dofterna, miljön - där var så himla fint!

Jag tänker mycket på tjejerna som var där, herregud vilka personligheter, men alla med mycket gott i sej !!

Faktiskt när jag kom hem i fredags så låg här ett brev från den som kom närmst mitt hjärta där, Linnea!

En underbar flicka som kämpar på som fan!!! Om jag får bestämma så kommer hon alltid att finnas i mitt liv och finns det någon jag skulle kunna kämpa hårt för så är det henne!


Men nu är det söndagseftermiddag och jag ska bara mysa och koppla av dessa sista timmarna, lite god spagetti om en stund och sen bär det av till Lund.


Ha en mysig söndag

Kram



Ovido - Quiz & Flashcards