Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Jag är så less på sjukhus!

Av Marica - 6 juli 2010 18:48

   Om detta är lycka så vill jag vara lycklig!


Jag är rätt trött på att morgondagen ofta handlar om sjukhusbesök och planering av sådana.

Jag vill ha tillbaka bestämmanderätten över min kropp, jag vill kunna planera att åka bort några dagar, jag vet, jag har nyligen varit borta men jag vill kunna åka när jag vill.

Sedan vi hördes senast så har jag varit på lite röntgenbesök, spenderat en natt på onkologen för att göra en misslyckad biopsi på min lunga, varit hos min goa tandhygienist som berättade att det var sista gången för hon skulle sluta.

Det var ju kass för henne hade jag verkligen förtroende för och hon var så lätt på handen.

Imorgon så skall jag till käkkirurgen i Lund och dra ut en tand och jag är bara så skiträdd.

Sen drar det snart igång med strålning av min lunga och besök som hänger ihop med et, jag blir så trött!!


färdiggnällt !!


Jag har börjat gå hos en underbar sjukgymnast/lymfteraupet i Ängelholm.

Har bara varit där 2 gånger men oj vilken skillnad, hon är så otroligt duktigt och det känns verkligen att hon vet vad hon sysslar med.

Jag har fått tillbaka min haka och igårkväll när jag drog ett finger längst halsen så kittlade det, innan har det bara varit obehagligt.

Det enda som är svårt med dom besöken är att hålla mej vaken, det är grymt skönt!!


Dagarna som jag inte åker till någon sjukvårdsinrättning tillbringar jag i vår underbara trädgård. Tack och lov så tycker jag att det är rätt mysigt att rensa ogräs, för det är en syssla som jag är rätt ensam om att uppskatta här hemma.

Solrosor, rudbeckior, Kanna, Hortensior, Lukärtor o en massa annat knoppas för fullt. Och rosorna blommar för fullt, vi har en Ingrid Bergman-ros som är så otroligt underbar, stor o kraftig som tusan och när man är flera meter ifrån den så kan man känna den underbara doften, den är bara så ljuvlig.


Min dator havererade för någon vecka sedan, åkte till affären vi köpt den i och blev rekommenderad att återställa den i fabriksskick och det gjorde jag, men nu kan jag inte få tillbaka mitt messenger och finns det något jag använder mycket så är det just det programmet, jag provar o provar men nej, mitt operativsystem duger nog inte till det, fan. Kör en B-variant på hotmailsidan men den är faktiskt inte kul.

Tank vad man blir van vid att vissa saker bara ska funka!


förra veckan var Lasses dotter o barnbarn här några dagar, det var så himla mysigt, lillkillen är 2 år nu och han kan verkligen hålla igång en flock vuxna !

Det var verkligen kul, jag blir så glad i själen när jag ser hur Lasse lever upp tillsammans med den lille busen, det är verkligen en fröjd för ögat!


Idag läste jag Sillens bloggg, så otroligt stark och modig den kvinnan är, äntligen tror jag att hon har tagit tillbaka konrollen över sitt liv och lämnat sin vän åt det han älskar mest, spriten. Hon har verkligen kämpat o försökt hur länge som helst, tagit hand om honom o hans missbrukarliv, men nu har hon nog bestämt sej att det får vara nog.

Och det är så rätt, det bästa man kan göra när inget annat hjälper är faktiskt att ta hand om sej själv, det finns nog ingen missbrukare som blir nykter av att någon är snäll o visar omsorg.

För min egen del så var det raka puckar o näven i bordet som gällde, putti nutt är nog bra på dagis, men inte för att göra någon nykter!


Häromdagen var jag på Netto o handlade, in kom en tjej i 17-18 års åldern, dyngfull!! Jag kände en sådan stor sorg; sorg över att hennes spärrar kanske redan har släppt, sorg över att inte ha makten att kunna hjälpa, sorg över att hon inte hade någon anhörig som tog hand om henne, sorg över att det är så jävla många som far illa av alkohol och andra droger, kom inte och säj att det handlar om dålig karaktär eller att man vill droga ner sej - ingen, ingen kan vilja ha ett så futtigt liv som en missbrukare har!

Det handlar om makt - drogen har en sån otrolig makt över människan så ingen som inte varit i det kan förstå!


Nu ska jag se om det kurrar i magen på min favoritman och försöka tillreda något som eventuellt kan få stopp på det, sen är det mitt favoritprogram; Allsång på Skansen !!  för mej är det sommarkväll till 100%!


Håll tummarna för att jag inte mördar käkkirurgen i morgon bitti


Kram på Er alla och en jättekram till Sillen, du är bäst!!

 
 
Sillen

Sillen

6 juli 2010 20:26

Marica vännen äntligen tillbaka men det var då fan att dessa sjukhus besök ska bli en följetong. Tack. Tack vännen min.Lipar, ont i själen, tanken hela tiden..Skrev till min väns mamma, jag lär inte komma alls denna sommaren! Jag vet att jag gör rätt, men det gör ont. Men just nu överleva eller försvinna. Å jag vill överleva för mitt liv e mer än han...Framtid? Jaja det återstår att se.

Fan att du ska behöva åka in å ut igen. Skönt att det e sommar å du njuter av trädgården, å det gör du rätt i. Du har visat lite av dina planteringar, så jag tycker du ska njuta. Hoppas du å Lasse får många fina sommarkvällar.

Sköt om dej å ha det bäst.

Kramis Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards