Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Ännu en tand fattigare !!

Av Marica - 7 juli 2010 22:57

   Ja, precis så här kände jag mej imorse!


Uppe halv sex, fjärilar i magen och bara hatade denna dagen!

För ovanlighetens skull så gick Lasse upp när klockan ringde och var inte ett dugg sur eller irriterad över denna tidiga morgonstund, det syntes nog att jag var kapabel att mörda.


Satt mest knäpptyst i bilen på väg till Lund, anmälde mej i receptionen och vi satte oss att vänta, jag skulle vara där tio i åtta, när klockan var fem över åtta så bankade jag på och frågade om jag kommit rätt och det hade jag,

Men om jag ber om allt lugnande som finns på jorden så är det ju inte så smart att låta mej vänta, jag blev ju bara ännu räddare!

Sen kom en sköterska och bad oss ta på sköljrockar,  pappersmössor och skoskydd, fan vad söta vi blev. Trots intag av en rejäl sup Valium så hade jag så mycket reda i skallen så att jag kunde fota Lasse, han är grymt sexig på dom bilderna !!!!!?????? Tack och lov så kunde jag inte se mej själv.

Käkkirurgen kom o tittade i min mun och konstaterade att tanden satt så löst att han nästan kunde blåsa ut den, inbilla dej inget gosse!


Sen kom sköterskan och hämtade mej för en liten promenad till tortyrkammaren, benen var lite mjuka nu!

Torteraren kom o stack mej några gånger i munnen, väntade en stund och sen skulle han bara kolla så att tången passade och vips så var tanden ute!!!!!!!!!

Jag märkte det knappast!!!!!

Dessvärre berättade han att tandvården i Helsingborg inte gjort vad dom skulle så kanske tanden bredvid är i farozonen oxå, jag hade nämligen en infektion i tandköttet och det är inte alls bra när man har blivit strålad, bara att vänta o se. Och under tiden så knaprar jag penicillin och sköljer med hemska bakteriedödande vätskor!


Nåväl, efter det besöket skulle jag gå in på apoteket o hämta penicillinen och köpa munskölj, när jag stod inne på apoteket så kände jag plötsligt att jag var dyngfull, fy fan vilken hemsk känsla !!!!

Vägen hem minns jag inte speciellt mycket av och dom första timmarna här hemma är väck, vet att jag försökte spela Betapet men somnade hela tiden så den rundan blev verkligen förlust. Sen somnade jag sittade i uterummet.

Jag förstår inte, absolut inte hur jag har kunnat försätta mej i sånt tillstånd frivilligt gång på gång, fy fan vad äckligt!


Eftersom jag fyller år imorgon (tors) så for Lasse iväg o köpte en hängmatta till mej för det var det enda jag önskade mej (oss), en sån på stativ eftersom våra träd inte står så att det passar. Och när han kom hem igen så fick jag den en dag för tidigt och jag började genast att bygga ihop den.

Sen låg jag där o bara mös tills det var dags att laga middag, däri skall jag nog bo all solig o ledig tid!!

Jag fick oxå en bukett med underbara rosavita rosor, jättejättefina!


Nu sitter jag här och är glad över att vi har så fin sjukvårdspersonal, för det var dom verkligen, glad över att dagens "fylla" inte var på riktigt men ändå gav en obehaglig flashback, glad över att jag inte skall träffa någon sjukvårdsmänniska i morgon, glad för min jättefina hängmatta och mest av allt; glad för att jag har en underbar man att älska!!


Sov så gott mina vänner! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards