Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Jag har fått en ny bästis!!!

Av Marica - 31 juli 2010 22:06

Hej Alla!


Så var det återigen en evighet sen jag hörde av mej, men tiden bara går och den går så jäkla fort!

Det känns som om att mitt liv förnärvarande består av uppstigningar, sänggående och sjukhusbesök.

Ja, nu är jag inne på en ny intensiv vända med några strålbehandlingar på lungan, röntgen, läkarbesök, provtagningar osv

Jag hoppas verkligen att strålningen på onsdag är den sista i mitt liv, det börjar tära på mej och dom negativa tankarna är inte mysiga att dras med.

Men - jag är väldigt glad för all fin o proffsig vård jag får!


   Här är min nya vän!!  Thera bite heter den kompisen!

7 gånger om dagen skall jag stoppa denna saken i munnen 7 gånger i sträck och hålla gapet öppet i 7 sekunder, bagis - nix, det är verkligen kämpigt.

Men vem i hela fridens namn trodde att jag skulle behöva "maskin" o schemalagd träning för att bli stor i käften? - ingen förmodligen.

Men den är jättebra och jag är väldigt glad att jag har fått den, tyvärr så är det så att Region Skåne inte alltid anser att käkopererade behöver en sådan, men vad begriper dom.

Henrik Hammar har ju redan en käft som är bra mycket större än tunneln i Hallandsåsen, elak? lite kanske! men det är skönt att vara det i bland.


Med min träning går det bara framåt, jag tycker att det är så skitroligt och kan verkligen längta dit. Min kropp har börjat få lite muskler och det är helt nytt för mej, aldrig har jag varit så uthållig med någon fysisk aktivitet. Men det hela blir ju enormt mycket lättare eftersom min goa sjukgymnast Annsofie verkligen är en riktig peppare. Försöker gå tre dagar i veckan, men just nu så måste jag prioritera strålningen och lite annat, men någon dag i veckan måste jag klämma in så att jag kan bli av med lite negativ energi.

Jag blir på strålande humör när jag tränar och just glädje, lycka och styrka är säkert cancerns värsta fiende, så jag gör mitt bästa för att odla dessa känslor och jag kan påstå att jag lyckas väldigt bra!


En dag när jag var riktigt sur på att jag inte är frisk så sa jag till Lasse att det är ju fan ingen nytta med att jag är nykter! Jävligt dumt tänkt o sagt!!

Men då frågade han mej om jag inte trots allt hade det rätt bra och jo, jag har det verkligen väldigt bra!

Så mitt svar till honom kunde bara bli att om jag skulle dö idag så skulle jag dö som en mycket lycklig människa!! För så är det.

Visst finns det stunder då jag är förbannad, blir irriterad för småsaker och tycket att livet är skit, men vem tycker inte det??

Men jag är lycklig, så in i nordens lycklig, jag har en underbar sambo, ett enormt gäng av nära o kära som både jag o Lasse älskar o uppskattar, vi bor bra, vi äter gott, vi kan klä oss i princip som vi vill, vi kan sova utan rädsla och vi skrattar ofta o hjärtligt - så rikt liv har faktiskt inte alla, och då menar jag verkligen inte ekonomiskt.

Mitt hjärta är så sprängfyllt av underbara känslor och jag bara önskar att jag kunde dela med mej till alla underbara människor som inte får uppleva den lyckan som jag upplever dagligen!


Men nu ska jag ta en runda Betapet, äta lite glass och sen ska jag krypa ner bredvid min allra allra bästa vän och livskamrat!!

Jag kan inte lova att jag skriver snart, men skriver det gör jag, för eller senare, så tills dess;

Ha det så skönt och låt inte Bacchus bli din bästa vän!!

 
 
Sillen

Sillen

1 augusti 2010 02:05

Marica gumman, så fint att höra av dig. Så jävla fel med alla dessa strålningar som aldrig tar slut...

Tänker på dig vännen.

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards