Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Marica - 7 augusti 2010 06:50

   Så var det då äntligen dags för årets klang- o jubelfest!


Idag ska Lasse o jag ha en liten trädgårdsfest för delar av våra familjer som funnits som stöd under tiden jag varit sjuk, självklart skulle vi kunna bjuda många, många fler som har varit enormt goá under våra jobbiga år, men tyvärr måste man vara realist och inse att det går inte med hur många som helst.


Det här är dessutom min första fest jag har sedan jag blev nykter, förr fixade jag rätt mycket med fester o så, men för det mesta så försvann min hjärna ungefär när festen började!!

Det här ska bli så kul o mysigt!

Självklart lite lekar som ALLA ÄLSKAR !!! Speciellt min pappa o Lasse!!

Sen blir det buffémat från en cateringfirma, så själv har jag bara gjort lite extra såser o tårta.

Inatt gick jag uppe o pysslade, blåste ballonger o fixade småsaker och kom inte i säng förrän vid 2-tiden och sen vaknade jag halv sex o tyckte att jag var pigg!!

Kanska tur att det är partystart på eftermiddagen!


I onsdags fick jag min sista (hoppas jag) stråldos mot lungan, det är nog ett av dom få ställen som man säjer hejdå och hoppas att vi aldrig ses igen med ett leende. Personalen där är så underbara så självklart kommer jag någon gång att återvända bara för att säja hej!


Tidigare här i somras har vi skött om Izas husse o mattes trädgård o blommor när dom var på semester, och i går så fick vi ett jättegulligt uppstammat träd.

Och genast så kom jag på att jag ville göra en liten skuggplats vid dammen, Lasse vill göra ett vattenfall där, Jag tror att om vi slår ihop våra ideer så blir det så himla fint.


Men nu ska jag gå ut o fixa lite i tälten så att där blir riktigt fint!

Ha en underbar lördag och ha lite medlidande med Pappa o Lasse som måste vara med o leka!!


Självklart är välkomstdringen alkoholfr och det är ju även jag!!


Jättekram på Er!!!

Ovido - Quiz & Flashcards