Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Långsamt!

Av Marica - 11 september 2009 16:42

   Ja, här sitter jag - längtar efter pizza, skumbananer, korv m bröd, köttbullar, gröna grodor!!!!

Och hur underbart hade det inte varit att kunna uttala något ord på ett vettigt sätt!!


Allting går så jävla långsamt och jag är så trött o håglös!

Visst har det blivit mycket bättre, ansiktet ser ju längre ut som en jättepilatesboll utan bara som en sliten läderkula nu och visst har det blivit lättare att få ner föda, men...................................det går så långsamt!!


Det värsta är nog att jag inte kan prata ordentligt, jag blir så otroligt irriterad när min omgivning inte förstår mej, börjar nästan förstå hur småbarn som är i talets begynnelse känner sej.

Hur ofta svara den jag "pratar" inte rätt ut i luften och jag förstår att inte ett jota har gått fram!!!

Jag har en underbar vän som inte mår så där jättebra just nu och kanske skulle behöva lite verbal tröst av mej nu - visst om det nu är någon tröst att höra mej gurgla!


Näst värst är nog att jag inte har några krafter. Imorse var jag hos distriktssköterskan och fick lite omläggning, sen var jag slut !!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tittar på blommorna som borde ha lite vård, och jag bara ber att dom ska stå ut några dagar till utan att jag behvöer bry mej för mycket!

Det finns liksom ingen gnista!!

Borde kanske lyda doktorns råd om att sova lite mitt på dagen, men jag har inte riktigt ro till det.


Maten trodde jag skulle vara mycket värre, men så länge jag ser till att vara mätt på det som jag kan få i mej så är det helt ok, visst rinner det till när jag känner doften av något gott, men jag lider inte så mycket.


Igår var jag på återbesök i Lund hos min jättetrevliga doktor.

Hon var jättenöjd och tyckte att jag har gjort otroliga framsteg, kul!

När hon frågade mej hur jag upplevde allt så svarade jag sanningsenligt att jag trodde faktiskt att det skulle ha varit mycket värre.

Hon skakade på huvudet och sa att du är tokig Marica - det kan inte bli värre!!!

Jag har nog otrolig tur som är rustad med en jäkla massa verktyg från min tillnyktringsperiod, dels i form av avslappningsövn, tankar och en massa underbara människor.

Jag vet att ingen som jobbar inom sjukvården vill mej något illa, utan alla gör sitt bästa för att jag ska bli frisk och då är det min förbannade skyldighet att oxå jobba på den linjen.


Nu tror jag att jag ska titta på "Män som hatar kvinnor", den har legat här sedan jag kommit hem o bara väntat, så nu är det nog dax!


Ha en jätteskön fredagskväll

Kram Marica


 
 
Sillen

Sillen

13 september 2009 14:05

Skumt, jaja tur att din sida fungerar som den ska, kanske mitt internet som spökar? Hahaha vem vet. Hoppas du mår lite bättre, å att du ännu avstår från skumbananerna. Krya långamt å var rädd om dig.

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards