Direktlänk till inlägg 13 september 2009

15 Månader!!

Av Marica - 13 september 2009 21:41

Idag har jag varit nykter i 15 månader !!!

Så duktig jag är !!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jag hade bestämt mej för att den 13:e varje månad så skulle jag göra något speciellt för mej själv, liksom för att belöna mej för ännu en månad.


Hur gör man då något speciellt när man  mår som jag??


Jo jag gav mej själv en väldigt lugn o harmonisk dag, retade inte upp mej på småsaker, vilket jag faktiskt gjort dom senaste dagarna,

Jag lagade en pannkaksfrukost till Lasse o njöt av att känna doften och att ha kraft att kunna göra det.

Jag tog en lång skön dusch och gav mej själv en riktig lite Spa-timme.

Jag lagade en god middag tillLasse på kvällen och var jätteglad över att han uppskattade det.

Ochnu ligger jag i min säng, lugnare o gladare än på flera kvällar.


Ser Ni; belöning är inte bara att få, utan oxå att få ge!!!


Trots trötthet, lite ont, taskig talförmåga och ett svullet ansikte så är jag en jäkligt lycklig kvinna!!


Och bara så att Ni vet - med alkohol i kroppen hade jag aldrig resonerat så här - då hade jag varit ett offer, ojojoj!!


Sov Gott

Marica

 
 
Sillen

Sillen

13 september 2009 22:00

Tummen upp för dig Marcia-vännen. Jaaaa du är duktig, du e jättebra. Sovgott

http://stolligt.blogg.se

 
Millan

Millan

19 september 2009 07:26

Läser och tänker.
Är glad för din skull verkligen glad och jag hoppas att du snart får din operation så att du blir hel igen.

Ja mitt liv är kanske inte så kul just nu...men jag hoppas att det blir det.

Tack för dina ord de värmde

Millan

http://www.kumbayaya.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards