Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Lycka!!!

Av Marica - 18 september 2009 10:49

       


God Morgon alla Underbara!!!


Vet Ni att jag är lycklig!!!!!

Riktigt bottenlöst lycklig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Då undrar väl några; hur i hela fridens namn kann man vara lycklig när man sitter med ett lite sönderskuret ansikte och talförmåga som en 3 månader baby?

Inte fan vet jag - det bara är så!! 


Men jag tror att det är förmågan jag lärt mej att leva i nuet, jag blir skitlycklig över att solen skiner, över att människor i mon omgivning är vänliga.

Lyckligast blir jag nog när jag märker att nära o kära har det bra och trivs i sin vardag.


Vet Ni att trots att jag är sjukskriven, lever (innan operationen) på otroligt god mat, unnar mej ett och annat plagg, har köpt massor av roliga växter o annat till hemmet så har jag faktiskt lyckats spara ihop till IKEAs värstingsäng med fjärrkontroll.

Hur har det gått till??

Enkelt - jag super inte längre!!!!

Lite vin gör det mjukt o mysigt en stund, sen vaknar man med en jävla baksmälla o ångest!

En go säng är mjuk o mysig hela nätterna och man vaknar med en kropp som är på gott humör o snäll mot Dej!!

  


Dessvärre så passade inte min nya fina madrass i vår gamla säng, så igår bar det av till IKEA för att köpa ny sängram oxå, till min stora glädje!! Och då var jag ju tvungen att ha en ny hylla med!!

Tyvärr var det ju så att möblerna var man tvungen att åka ut till Berga och hämta, så Lasse körde dit och lämnade mej kvar i varuhuset med en rätt "tankad" plånbok!!! (egna pengar).

På en liten timme hann jag fylla en vagn med ny matta, lite krukor, massor av tyg o kuddar, några ramar och lite annat som man abolut måste ha i ett sovrum!!

Det skall bli så buskul att iordningställa allt!

Dessutom så verkar det som om Lasse tänker vara snäll mot sej själv och köpa en likadan madrass till sej själv oxå, annars får vi fixa till någon form av stege för jag ligger liksom 1,5 dm högre än honom nu!


Visst är detta jättemysigt och skönt, men lycka är den känslan som kommer inifrån.

Den känslan som ligger som en god o vällagad mannagrynsgröt med sylt o mjölk i magen!

Den känslan som sprider sej som välbehag från magen upp och slutar i riktigt mysiga tårar i ögonen!

Den känslan kan Du inte köpa, den känslan får Du när du är närvarande, när Du är tacksam mot Dej själv och det liv Du lever! 

Jag skulle kunna ligga ner som ett offer och tycka otroligt synd om mej själv, jag vet att den 12:e oktober börjar nästa pärs - strålningen!!

Men varför i hela fridens namn skall något från dåtiden eller framtiden förstöra min dag idag?


Jag säjer bara;

Ha det allra bäst och Carpe Diem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 
 
Tigermamman

Tigermamman

18 september 2009 11:31

Fan va fint skrivet...blev lite tårögd. Härligt med människor som trivs med livet trots motgångar och elände. Att man kan vända den negativa spiralen. Stor kram

http://www.tigermamman.bloggagratis.se

 
Sillen

Sillen

18 september 2009 17:37

Du e bra Marica, visst kan det bli en peng över om man inte missbrukar. Och det är fint att uppskatta saker man fått kämpa lite för, det är lättare att värdesätta just detta. Du vet vännen, det är tur att du finns, du betyder mycket med din positiva inställning, jag har sagt det förut å tar det igen, du ger framtidstro. Du är en kämpe, en seg sån å du kommer att sprida din positiva intällning länge vidare bl,a till mig.

Njut av helgen, hoppas du kan vara ute och gotta dig lite grann.

-Sillen-

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards