Direktlänk till inlägg 1 november 2009

32 dagar kvar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Marica - 1 november 2009 21:06

   Och imorgon gör jag min 10:e strålning!!!


Åkte till Lund redan idag för att imorgonbitti skall jag få min sk pickline insatt så att dom slipper försöka sticka mer i mina utslitna kärl. Det blir skönt.


Helgen hemma har varit lugn o mysig, men alltför kort.

I fredags kväll tappade jag nästan rösten och det kan ju tyckas vara en fördel för Lasse åtminstonde.. Dessutom så har jag känt mej febrig o förkyld och det är ju inte så bra, men nu är det ju verkligen läge att lyssna o lyda kroppen, så jag tar det lugnt.


I dag när vi körde ner så körde vi via Lasses dotter o hennes lilla familj, det var mysigt. Det är så gott att se hur go Lasse är med sitt barnbarn, han avgudar verkligen honom!


I fredags var jag hos min goa frissa och blev lite mindre långhårig, men vi tog det försiktigt för just nu så uppskattar jag lite hår som döljer.


Det var höst hemma, verkligen, det känns väldigt vemodigt i år,


För en liten stund sedan ringde min underbare gubbe o önskade godnatt, herregud 5 nätter utan honom!!

Om du visste hur mycket jag saknar honom och vårt liv när jag är här nere, det gör så jävla ont i själ o hjärta!!


Nu får jag önska er alla en riktigt god natt och sov så gott!!! 

 
 
Sillen

Sillen

1 november 2009 22:30

Gonatt Marica vännen, jag vet hur tomt och ensamt det känns. Lycka till med veckan som kommer.

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards