Direktlänk till inlägg 2 november 2009

31 dagar kvar och jag har ätit macka!!!!!!!!!!!!

Av Marica - 2 november 2009 21:40

      Nåja så här häftig macka har jag inte ätit!!


Men idag har jag ätit min första macka sedan den 24:e augusti, och den mackan blev 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gott, ljust lantbröd med bregott och apelsinmarmelad - det var så gott att jag nästan grät.

först tog jag en lite på prov och när den funkade så gick jag kvickt ner och hämtade 2 till, herregud så ljuvligt.

Alla vinare, drinkar, öl o annat alkoholhaltigt kan slänga sej i väggen, vill man bli lyrisk och lycklig så ska man äta en riktigt god marmeladsmörgås.

Dessutom så slipper man baksmälla o ångest !!!!!!!!!!!!!!!!


Dagen började faktiskt inte så jävla bra; kl 07.00 imorse så la mitt modem av!!!!!!!!!!!

KATASTROF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sen var det dags att gå till onkologen för att få insatt en pickline och det var faktiskt inte så skönt, men jag slipper ju bli plågad varje tisdag tack vare den och det var jättegulliga tjejer som fixade till det,

Mindre gulliga var dom på röntgen där jag var för att kolla att allt blivit rätt med picklinen, när jag väntat en timma så frågade jag varför alla fick gå före mej, dom såg lite undrande ut men helt plötsligt blev det min tur - kärringar!!

sen var det dags för veckans första och den 10:e strålningen, det börjar ju bli lite rutin, så dit går jag bara o får det gjort.

Idag blev jag erbjuden att få träffa en dietist denna veckan, men jag avböjde faktiskt och väntar till nästa vecka, pallar inte med merextrajippon denna veckan. Ska ju liksom ta influensavaccin på torsdag oxå.

Efter lunch var det så tandhygeinistens tur att peta på mej, idag tog det rätt lång tid för vi hade rätt mycket att prata om, studier och trädgårdar o så.


Sen var jag ledig och skulle slappa, men det blev fram o tillbaka till stam 2 ggr för att fixa nytt modem, irriterad var jag och regnade gjorde det, jag var riktigt duktigt sur både invärtes o utvärtes, men det löste ju sej till slut.


Och som hela världen redan vet så slutade dagen underbart med mackor och dessutom en jättefin inbjudan till julafton, oväntad men oerhört uppskattad!!!


Nu ska jag försöka stava mej igenom en runda Betapet och sen är det hög tid för lite skönhetssömn !!!

Kram på er alla och om morgondagen börjar skit så kom ihåg - den kan sluta helt underbart!!!!!!!!!!

 
 
Sillen

Sillen

3 november 2009 07:51

Stackare, tur att kvällen slutade bättre än dagen börjat. Hoppas att denna dag blir lite snällare mot dig.

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards