Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Bara 30 dagar, 23 strålningar o 4 cellgiftkurer kvar!

Av Marica - 3 november 2009 21:43

   Men i kväll mår jag så jäkla illa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Senast jag mådde så här var faktiskt ca 12-13 juni förra året - rätt gissat - det var när jag gick ur min sista vinrunda!!

Fy fan säjer jag bara, tänk att jag har utsatt mej för sånt här mående, gång på gång, urk!


Kul är att idag är det exakt 1 månad tills jag är fördigbehandlad, herregud vad tiden går!


Idag var det ju inte så farligt att få cellgift eftersom jag hade min pickline och tjejerna slapp leta efter vettiga kärl att sätta kanylen i, MEN det är så jävla drygt att ligga där med droppen, idag tog det nästan 4 timmar!


Imorgon är det lyx, inget att plågas av förrän kl 14.00 och då är det bara tandhygeinist och sen strålning, skönt. Jag ska verkligen inte vara den första i Skåne som drar på mej kläderna imorgon.


Sen på torsdag är detlite mer igen, läkarbesök och vaccinering på fm och sen strålning på em. Och läkaren jag ska träffa på torsdag är inte min idol, men va fan, vi ska ju inte gifta oss och är hon bara kompetent så är det nog.


Sen är det snart fredag och då kommer mannen i mitt liv och hämtar mej, då ska han dessutom få vara med när jag blir strålad, lite läskigt tycker han att det ska bli, men jag vill gärna att han ska veta vad jag gör här.

Efter strålningen så ska vi åka hem till Pappa o fika, det ska bli kul, jättekul!


Jag tror att det är jätteviktigt för mej nu att ha positiva små milstolpar i min "skitvardag", det är dom som gör att jag står ut, när man lever så här så är faktiskt till och med ett litet vykort en anledning att fira på kvällen med kaffe o Plopp.

Och Plopp har jag mängder av för en god vän gav mej en bukett sådana häromdagen, jag hoppas att han vet att jag blev jätteglad och uppskattade det mycket, men dessvärre var jag för trött och slitet för att orkar umgås, men både Lasse o jag ser fram emot att orka umgås med honom och andra goa människor så snart jag får lite mer krafter.


Men nu ska denna trötta, gamla, trista men supernyktra Marica gå och lägga sej!!

Sov Gott mina vänner!

 
 
Sillen

Sillen

3 november 2009 22:25

Marica vännen, kanske skaffa en cd eller mp3 spelare. Biblioteket har mängder med ljudböcker som kan fördriva din tid när den är långsam.

Tänker på dig

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

 
Ingen bild

Sanne

6 november 2009 21:49

Hej vännen!!!!! Tänker ofta på dej och vet att dufixar detta oxå! Detta är en piss i havet jämfört med mycket annat! Kämpa på! Du e bäst:)) Hälsa Lasse! Kramizzzzzzz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards