Direktlänk till inlägg 15 november 2009

19 dagar och 14 strålar kvar !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Marica - 15 november 2009 19:28

  God Kväll mina vänner !!


Ja, så var det söndag igen, men det har varit en helt underbar helg!!


Vi har bara varit och tyckt om varandra!

Hela helgen har jag bara varit så lycklig, visst har jag haft lite ont och visst längtar jag efter en rejäl tugga mat eller en riktigt go puss, men bortsett från det så har jag varit  och är otroligt lycklig!


Jag kom ju hem redan vid tiotiden i fredags och det var kanon, fick liksom en extra dag hemma. Fast den sov jag nästan bort, för när vi varit och gjort inköp till helgens mat så tände vi en brasa och jag somnade, där låg jag på soffan och sov i nästan fyra timmar!!! men det var så skönt och antagligen var jag väl trött.


På kvällen åt vi lasagne och slötittade påTV, bäst var Skavlan.

Är det bara jag som tycker att Carola påminner om en skyltdocka?? Plastig o oäkta.

Henke däremot är ju faktiskt en kille med ett stort hjärta o hjärna!


Igår gick jag upp i hyffsad tid och gick omkring o myste över att vara hemma och höra Lasses snarkningar från sovrummet.

Sen var vi i leksaksaffären och köpte födelsepresent till syrrans man, ja just det, leksaksaffären. Han är faktiskt så vuxen att han vågar leka och det tycker vi är så kul så en byggmodell var inköpet.

Sen sydde jag lite kuddar till vårt gästrum, något som jag har tänkt göra i månader, men nu blev det av.

Lasse var ute och pysslade i trädgården, krattade lite, mekade lite med dammen och satte upp fågelborden.

Jag hjälpte till lite med att fylla fågelborden m mat, hänga upp några talgbollar och klä våran häger vintervarmt, bilden där uppe.

Sen hade vi verklgien helgens festmat, bruna bönor m fläsk, det är så jäkla gott, fast jag känner ju inte så mycket smak längre.

Sen var det som vanligt brasa, TV och mys!!

Jag satt minsannn uppe tills klockan var halv ett på natten, har väl inte hänt på evigheter, men det var bara så mysigt!

Så imorse låg jag i loppelådan tills klockan var halv tio, skönt.

Sen vet jag inte riktigt vad jag har gjort hela dagen, den har liksom bara gått, tvättat lite, gjort en köttgryta, pysslat lite med blommorna packat ihop lite grejor, ja tiden går.


Imorgon åker jag till Lund vid halv nio. sen ska jag träffa min syrras äldsta flicka en stund innan hon ska sätta sej på tåget till Jönköping där hon pluggar. Det skall verkligen bli kul!


Men nu ska jag mysa lite med min gubbe och sen blir det sängen för i morgon så är det bara till att kliva upp i svinottan så att jag hinner vakna innan jag ska iväg.  


Så nu önskar jag Er alla en mysig söndagskväll och sov så gott!!

Kram



 
 
Sillen

Sillen

15 november 2009 20:47

Samma till dig Marica vännen, å ha en bra vecka.

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards