Direktlänk till inlägg 18 november 2009

15 (eller 16) dagar, 2 cellgifter och 12 strålar kvar !!!!

Av Marica - 18 november 2009 06:17

   God Morgon !!


Ja, herregud vad tiden trots allt rusar på!!

Kan inte förstå att jag snart tillbringat 5 veckor här.


Igår var inte en jättebra dag, men det är i och för sig aldrig tisdagar, då vankas det cellgift nämligen och det är så jävla drygt!

Ligga i en säng från 09.00 till 13,30 fastsatt vid en droppställningm tro inte att det bara är att somna in eller läsa en bok, nä vi ligger liksom 4 på salen och det rör sej hela tidenpå salen.

Dessutom så hade det blivit stopp i min piceline så den ville gå i pension, det var bara att dra ut skiten och börja leta fina kärl att misshandla mej i, men det gick och jag lever ju fortfarande,


Igår åkte min Pappa till  Philipinerna!! Funderade en stund på att hoppa ner i resväskan och följa med, men nej, jag har det ju bra här och jag tror inte att han vill ha med sin vuxna dotter, nej. Han blir borta till den 20 januari och då hoppas jag att jag är så pigg att vi kan ha en liten "familjemiddag". Han är ett otroligt stöd för mej nu, men tack och lov så finns ju internet o chatt, så för mej är han inte alls långt borta!


   Idag kommer min syster hit ett par timmar och det skall bli så jävla kul, hon är verkligen livsnödvändig för mej, pratar inte jag med henne på morgonen så känns inte dagen bra, hon är en liten "starter"

Så det blir kanske en liten sväng på stan´eller så kanske vi bara "hänger" här i min "lya" och tar det lugnt.

Hon har nyligen fått en liten 1,5 åring placerad hos sej så kanske är det tystnad och lugn hon behöver mest och jag behöver "bara" vara med henne - här eller på stan, det kvittar.


Sen när syrran åkt så ar det dags för strålarna och sen veckans läkarbesök, de tblir väl bra. Idag får jag desutom den doktorn jag tycker bäst om igen, en rejäl kvinna som har ett språk man lkan förstå, både verbalt och kroppsligt. Hoppas att jag inte gått ner mer i vikt så att hon skäller på mej, för mat har faktiskt blivit jävligt tråkigt här, det är bara på helgerna hemma som jag njuter av det, men då får jag ju vad jag gillar. Här har maten blivit konstig, ibörjan var det nästan bara hu´smanskost men nu är det konstiga rätter varje dag nästan.


Nu har jag varit nere o hämtat min frukost, youghurt med massor av flytande honung o äppelmos, helt ok och så lite goda Provivadrycker, herregud vad sund jag är!

Idag MÅSTE jag skriva till min lilla Trollunge Linnea som är på behandling i Sthlm, fick kort från henne för över en vecka sen och jag har inte hört av mej - jättedåligt.

trots sitt missbruk och sitt hårt levda liv så är hon urgo och har ett sånt jättejättestort hjärta, det är verkligen min flicka.


Nu är det en flock kostymnissar på nyhetsmorgon som diskuterar männskliga rättigheter i ryssland - men ge er, vilka männskliga rättigheter har ALLA här i sverige, kolla det först!

Jag blir så jävla trött på alla som håller på att diskutera hur det är i u-länderna, visst, abolut och helt klart skall dom oxå ha det bra och en dräglig tillvaro.

MEN det är så lätt att diskutera det som är långt bort och blunda för det som finns här hemma.

Jag är verkligen imponerad av alla som orkar åka ut och kämpa, men jag är faktiskt lika imponerad av dom som kämpar här hemma för att alla skall må bra.

Bara en sån simpel sak som att man nu stänger Lundens ungdomshem - vem har INTE tänkt???

Kommunerna skickar inte längre tjejer i vård, men herregud, det är ju en investering att göra det i tid!

MEN - det är ju val nästa år och då måste man ju visa fina resultat, ett sånt jävla spel för gallerierna!!

Siffrorna skall inte visa hur många man har i vårt utan hur många som BEHÖVER vård, då är det nog många "fina" kommuner som sjunker som blytyngder.

Oj, det här satte verklgien fart på blodtrycket, nu är det bäst att jag får i mej frukosten.


Ha en riktigt god onsdag!
Kram

 
 
Sillen

Sillen

18 november 2009 18:41

Marica vännen, va fint att höra av dig mitt i veckan. Å det är härligt att det är go i dig. Rättvisa gillar du, och gallerian är alltid ett spel, varför inte vända kappan efter vinden? Om dom drar in på allt nu har dom säkert nåt som låter som ett fint erbjudande när det bli val. Tror Linnea uppskattar att du hör av dig, för jag vet att kontaktnätet utifrån brukar ju vara minimalt för den som är på behandlingshem. Och alla kan ju skriva brev, men det brukar ju bli så jobbigt. Men jag tycker ändå att du är värd nåt extra. Du är jätteduktig som kämpar på. Och tur att maten hemma är god, då hoppas jag att det är favoritmat varje helg. Tänk på all julmat som du sedan kommer att smygsmaka på när du är hemma. Hemma för alltid!

Hoppas snart att det är din fredag, så du får åka hem igen.

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

 
Sillen

Sillen

24 november 2009 05:06

Marica vännen, hoppas du har det bra och att du är okej. Ha en kort vecka, så helgen blir lång igen.

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards