Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Marica - 13 mars 2010 09:03

   Godmorgon på Er alla goa vänner!!

 

Ser ni vad bilden föreställer??

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, det är den (dom) förbannade flisan som suttit o jävlats i min mun sedan omkring den 1 feb och äntligen i torsdags så fick jag ut skiten.

Den stora saken på bilden är en panodil, för att kunna se storleken och den är rejält stor o VASS!! Ja flisan alltså inte panodilen!

Men nu är det ljuvligt att skiten är väck, fast tyvärr så sitter där mer som jag kan känna med mitt finger och jag är duktigt öm.

MEN där sitter ingen sylvass sak som skär sönder min tunga vid minsta andetag.

Helt ärligt så trodde jag inte att man kunde ha så ont så länge, det önskar jag ingen.


Denna helgen är det så mysigt, vi är nämligen  "barnvakter" till en taxdam som heter Izza och är lite till åren kommen (14 år).

   Hon är så mysig och en riktig gottegris, jag vill bara ha henne alltid. Mej ser hon nog som någon inventarie till köket och sovrutiner delar hon med Lasse, dvs mycket, länge o ofta.

När jag gick upp vid sex i morse så kollade hon på mej genom sovrumsdörren, vände på klacken o gick o la sej igen, sen dess har jag inte sett henne, cooling!


Jag kämpar på med min sjukgymnastik och tycker att det är jättekul o skönt, vi lägger till lite övningar varje gång och förra gången så visade sjukgymnasten mej lite Basal Kroppskännedom, det kan nog vara något för mej.

Jag gillar henne skarpt så det känns verkligen inte som någon belastning att gå dit.


I veckan var jag hos min goa KBT-teraupet, jag fick i läxa att jag skulle skriva en lista på vad som är glädjeämnen för mej och positiva saker som jag ser fram emot.

Jag känner liksom inte riktigt några känslor längre, allt är bara .....................!

Det är inte så att jag är depp eller ledsen eller vantrivs, jag bara är, men jag längtar efter den enorma kärlek o lyckorus jag kände tidigare.

Det kommer väl tillbaka men allt har väl sin tid.


På tal om tid - idag har jag faktiskt varit nykter i 21 månader - sträck på dej Marica!!! Det gör jag verkligen!! Och skall nog fira med lite jordgubbsmousse ikväll; mums! Och så givetvis med Melodifestivalen, jag bara älskar den skittävlingen, bara sitta och ha åsikter o häckla, riktig myskväll!


På tisdag skall jag till Lund o träffa öron-näsa-halsdoktorn och onkologen, vet inte varför egentligen men jag tror att onkologen skall "lämna över" mej till ÖNH.

Det är ju bra isåfall för det är ju på rätt håll, men jag kommer att sakna personalen på strålningen för dom är helt underbara!!


Idag tänkte jag annars så lite tomater o chili, det är inte klokt, snön ligger i drivor och man ska redan börja så!


Men nu ska jag försöka få på lite kläder eller nåt och sen ska jag bara gå omkring hela dagen och känna hur det känns att vara nykter! Jag är helt övertygad om att det kommer att kännas helt fantastiskt och för att inte prata om hur det kommer att kännas i morgon - ännu en dag utan baksmälla!!


Ha det jättejättejättebra!!!

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards