Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Marica - 9 maj 2010 14:53

  


I går var vi hundvakt till våran granne som var på möhippa/svensexa, dom har världens gulligaste Golden, Texas heter han.

Idag ringde grannen från Malmö där dom var på BMX tävlingar och frågade lite försynt om vi kunde hjälpa dom med en sak, självklart om vi kan.

Jo, om vi kunde ta ut hunden i dag oxå, jajamän, det är ju bara kul!

När jag la på luren så kände jag mej så glad över att dom hade frågat och över att jag var behövd och en att räkna med.


Då kom jag att tänka på en annan fast omvänd situation;

För ett tag sedan träffade jag min svägerskas syster Bidde på ett kalas.

Hon och hennes man var så snälla när jag var på psyk i Helsingborg innan jag kom till Lunden. Jag hade tasikgt med ciggar och inga pengar.

Jag ringde till svägerskans o Biddes mamma och fick telefonnr till Bidde.

Hon och hennes man kom jättesnabbt till mej med 2 paket Level, 1 Allas, 1 påse Turkisk peppar  och en blyertspenna (tror jag att det var), (jag är fortfarande skyldig henne pengar för det).

Jag var i ett jävla skick och kunde inte gå ens utan hade lånat en rullstol, skämdes verkligen som en gris!!

Nåväl, när vi träffades senast så berättade hon hur glad hon blivit över att jag hade bett om hjälp och att dom kunde hjälpa!

Nu förstår jag verkligen vad hon menade!


Bidde o hennes man Jörgen var faktiskt dom första som såg mej när jag startade mitt liv.

Jag skriver inte nya liv, för det jag hade innan var inget liv, bara en tillvaro, knappt.


Tusen Tack Bidde för Er hjälp, jag kommer aldrig att glömma det!!!

Av Marica - 9 maj 2010 10:46

   Godmorgon på Er alla, fast att klockan är middag!!


Idag är det en riktig söndagsmorgon och jag bara njuter!!!!!!!!!!!!!!!!!

Underbart när jag får den känslan i kroppen, lugn o ro, ett slags inre frid!!!

En känsla jag unnar alla människor.


Igår skruvade jag ihop ett stort skåp till våran gilllestuga, rött o robust, men som vanligt så är jag envisast av alla varelser på jorden, så jag skulle ju inte ha hjälp.

Trångt o jävligt var det att fixa till det på plats, men det gick och till slut var även middagen på bordet!!


Cicci, jag har funderat på din award och jag kan baske mej inte utse tre personer som är värda den, alla som kämpar, som lever ett liv som dom är nöjda med och som kan sprida kärlek och trygghet är värda en award - varje dag!!

Du är jättevärd den, Sillen som verkligen sliter är värd den, ja, listan kan göras hur lång som helst.


Men jag ska svara på dina frågor:


Senaste filmen jag såg: Milleniumtriologin, helt underbara Lisbet Salander


Sak jag inte kan leva utan: Det blir datorn eller mobilen så att jag kan kommunicera med er alla


Senaste sms: Det var från min älskade lillasyster, min andra livlina (Lasse är den ena)


Mitt drömyrke: Behandlingsassistent för unga tjejer på glid


Mitt motto: Lev livet varje dag så att du kan dö med gott samvete!!!!!


Nu har det gått en liten stund, har hunnit avverka dagens samtal med syrran, vi pratar varje morgon eller förmiddag. Ibland en kvart och ibland en timme, men dagen startar liksom inte förrän jag har hört hennes röst.

Lasse har käkat frukost och försvunnit igen och jag har lagt upp en stor tallrik glass som får bli dagens frukost.

Chattat lite med pappa som skulle ut på långpromenad med en kompis, han är en krutgubbe.

Ja, allt är precis som det skall vara en söndag.


Tänk så många sådana söndagsmorgnar jag har missat, fy fan!!

MEN, tänk så många sådana söndagar jag har kvar, Jiiipiiie!!!!!!!!!!!!!


Igår kom jag till och med ihåg att min bror o pappa hade lite namnsdag, dom har Åke som mellannamn och jag grattade dom, jag är verkligen med och på banan.

Jag tror till och med att jag vinner detta loppet och priset är det finaste; livet, kärleken, familjen och lyckan!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ha en underbar söndag och unna er alla etn STOR tallrik glass!!

Kram





Ovido - Quiz & Flashcards