Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Det är mycket just nu.........................

Av Marica - 19 december 2009 23:13

                             


Hej mina goa vänner !


Jag befinner mej i en väldigt konstig period av mitt liv just nu; antingen så har jag jätteont och går mest runt och är halvdepp eller så har jag absolut inte ont och då har jag så in i hoppsan med energi o massor att göra, knepigt.


Jag var hos tandhygeinisten och det var verkligen skönt även om det gjorde ont, hon såg att "ontet" jag har i min mun beror mest på något som heter Afte, en sorts småsår/blåsor som gör djävulskt ont och som man inte kan göra så mycket åt, dessutom så sitter mina på ett ställe som är svårt att komma åt eftersom min munbotten inte ser ut som en standard.

Men om någon har något tips hur man gör för att bli av med skiten så SKRIV!!


   I söndags firade jag ett och ett halvt år som nykter - fan vad stolt jag är!!

Om någon funderar på att bli nykter så kan jag intyga att man mår faktiskt mycket bättre, man har mer kraft, man har mer hjärna och framförallt man har fan så mycket roligare!! TESTA!!


I söndags åkte jag även till min syster via Lasses dotter.

På måndagskvällen var jag på konsert, min systerdotter går o sjunger o spelar för en sångpedagog och har liten entjejskonsert för närmast sörjande.

Jag har aldrig blivit inbjuden tidigare pga att jag inte har varit någon att lita på, men nu var jag välkommen och det var så fint, lite tårar rann på min kind.

Hon är så söt, min lilla bebis som bara är 13 år!!

Och det var så mysigt att vara hos min syster några dagar och bara ta det lugnt, eller nästan i alla fall, i måndags var vi även i Malmö och gjorde av med lite pengar och i tisdags var deras lilla jourbarn hemma från dagis, Gabriel 1,5 är, jättelugnt!!


Sen åkte jag hem i tisdags em och det var oxå jättemysigt, för det är ju här jag hör hemma - hos min älskade Lasse!!

Sedan dess har jag julpyntat, gjort lite grönkål, idag har jag klätt granen i uterummet och pysslat

Eller så har jag sovit, haft ont eller bara funderat, men en sak är säker tiden rusar!!


Brännsåret som jag hade på halsen har läkt, kan ni fatta, när jag kom hem från strålningen så var det ett varande sår på ca 10 x 8 cm, och idag syns det bara en liten rodnad på halsen och jag kan ha på mitt fina halsband som jag fick av Lasse på min ett-års-nykter-dag, det har inte varit på sedan 24 aug.

Och idag har jag satt lite färg i håret, det har jag inte heller kunnat göra under hela denna tiden och när jag duschade i dag så var det första gången sedan aug som det inte fanns något förband eller slang att ta hänsyn till, ljuvligt.


Men nu är det jul och det är skönt, jag älskar julen, det är som bomull i min själ!! riktigt gosigt tycker jag att det är, då har jag så himla mycket kärlek att ge bort och jag vill bara vara bland dom jag älskar!

Fast lite kluvet har det blivit sedan jag var på Lunden/Brunslöv, jag har ju lärt känna många tjejer som nog inte har en lika mysig jul som jag har, trots att dom säkert både önskar det och förtjänar det, det är en liten sorg i mitt hjärta.


Men nu tror jag att jag ska hoppa ner i loppelådan och jag lovar att jag kommer att önskar Er alla en god jul innan det är jul på riktigt, men till dess så vill jag att Ni har det jättemysigt

OCH

ge fan i alkoholen, den hör inte till julen, julen är den snälla o kärleksfulla högtiden och barnen är dom största ägarna till denna!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards