Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Så här kunde det variit om..........................................

Av Marica - 23 december 2009 10:39

   Hej mina vänner!


Storyn som följer nedan är inte sann, bara lite o vissa delar.

MEN hade jag inte slutat missbruka hade det lätt blivit så!!!!

Jag skrev den i fjol när jag fortfarande bodde på Brunnslöv och gick i KBT-terapi.


De få gånger jag har känt något som påmint om sug så har jag kört den här historien som en skräckfilm i mitt huvud och jag har utan vidare kunnat låta bli flaskan!!


Anledningen att jag "ger" den till Er är att någon kanske kan anväda den och avstå från att ta den där förädiska första klunken!!


Snälla låt det inte bli en sannstory någonstans utan använd den endast som avskräckande exempel!!!!!


                                      


Värsta tanken 081102


Jag har gett upp, jag skiter i vilket. Jag tar helt enkelt ett medvetet val att fortsätta dricka, min familj och mina vänner betyder inte mer för mej än vad vinet gör. Min hälsa och mitt liv har absolut ingen betydelse – jag vill bara vara ifred och supa.


Jag går o köper en massa boxar med vin, går hem, tar på mej myskläder – för det är ju mysa jag ska, riggar upp framför tvn med allt vad jag behöver, en limpa cigg, vattenkokaren, varmakoppenpåasar, fjärrkontroll, en välladdad telefon, filt, någonting att spy i, fan vad detta ska bli mysigt.


Jag börjar dra i mej – första glaset smakar fan, men det brukar ge sej. Jag ringer runt till alla och säjer att jag börjar bli förkyld – allt för att ingen ska undra om jag inte kan svara i telefon. Ligger o kollar på tv, röker, dricker. Lasse ringer o frågar om vi ska ses, jag säjer nej o skyller på att jag inte vill smitta honom, jag hör på hans röst att han är orolig, men va fan, det är ju mitt liv.


Inästa vecka ska vi på julbord på Spången, gäller att jag supit färdigt och blivit av med ångest o illamående, men va fan är ett julbord mot några mysiga fylledagar i soffan.

Det ringer på dörren, där står jytte med dolly, hon vill nog gå på promenad – det kan hon ju göra – jag ska mysa !


Lasse kommer o ringer på dörren, jag öppnar inte men är skiträdd att han ska öppna med sina nycklar, boxarna har jag i och för sig gömt men jag luktar nog som ett bränneri, jag tittar genom tittögat, han ser jävligt ledsen o trött ut, vänder sej om o går, men va fan jag ska ju bara mysa. Han får vänta.


Mariette ringer o vill prata en stund, jag låtsas var apå väg ut för att slippa, men jag hör på hennes röst att hon inte tror mej, kan dom inte bara låta mej vara i fred.

Nästa gång jag vaknar till har jag 8 missade samtal, det ringer som fan på dörren, där står mette o josefin, josefin gråter och mette ser jävligt sliten ut, men va fan låt mej vara då, jag stör väl ingen när jag bara sitter här alldeles lugnt o tyst. Dom vänder o går, det gör ont men den känslan sköljer jag bort med några klunkar vin. Jag ser bilen försvinna och nu vet  jag att jag verkligen är på gränsen.


Maria från boendestödet ringer o jag tror att jag lyckas lura i henne att jag har en maginfluense och att hon inte bör komma.

Lasse ringer igen och vi pratar en stund, jag märker att han pratar med mej för att kolla läget. Jag orkar fan inte!

Tittar på mobilen, oops det är ju lillejuleafton !! Fan missat julbordet igen !!

Skulle varit med lasse idag, men det kommer ju fler jular!

Tar mej upp till systemet och köper en ny omgång boxar, gäller att passa på innan det går ur kroppen och ångesten tar över.

Kör för säkerhets skull dit en gång på eftermiddagen också – dom tittar konstigt på mej, men det skiter jagi.Lasse ringer o önskar god jul, berättar att han hängt en julklapp på min dörr. Fan jag har ju inte köpt någon till honom eller till någon annan – det är minsann inte så lätt att få pengarna att räcka till !!!! Jag måste ju leva också,






Jag myser o myser, sover o spyr.

 PÅ nyårsafton ringer lasse och önskar gott nytt år, jag hör att han gråter, men det är väl hans problem, jag har väl inte stört någon.

Ingen annan hör av sej, jag hinner upp till systemet och köper några boxar till – det är ju nyårsafton och då måste man ju få unna sej något gott,.

Darrar i hela kroppen när jag äntligen är tillbaka imin lägenhet igen, kryper in på dass o spyr – det går snart över.

Lasse ringer igen nu är han arg, jag har förstört hela hans jul, mamma har ringt o berättat för honom att hela familjen är arga o ledsna för mitt beteende, men va fan – jag har ju inte gjort något, bara suttit här och haft det mysigt i två veckor.

Att dom tar avstånd från mej ligger ju på deras ansvar, jag har ju verkligen inte gjort något, inte ringt, inte gått hem till någon, inte varit elak, vara varit hemma och haft det mysigt !

 
 
Sillen

Sillen

24 december 2009 08:44

God Jul Marica vännen. Hoppas julen nu äntligen ger lite julefrid å att maten smakar bra.

Ha det gott

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards