Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Gott Slut !!

Av Marica - 30 december 2009 07:17

  En av mina stoltheter !      Ja, så är det faktiskt , det är dags att önska varann Gott Slut och Ett Riktigt Gott Nytt År !!      

För min egen del så kan faktiskt nästa år bara bli bättre och det ska det ju bli.


Julen var en konstig jul, vi skulle åkt till min syster på lillejuleafton, det är den kvällen som är viktigast för mej egentligen, då träffas vi syskon m respektive och syskonbarn och våra föräldrar (om pappa är hemma) och spelar julklappsspelet, skitkul!

På morgonen ringde min syster och sa att vi inte var välkomna??!!

Snacka om flashbacks, det var en mening jag har hört väldigt många gånger under min tid som "aktiv supare", Usch vilken obehaglig känsla.

Men nu var det så att mannen i huset hade roat sej med vinterkräksjukan hela natten, syrran o lille Gabriel hade haft det tidigare i veckan.

Jaha, så var det att planera om, vi bestämde oss för att jag skulle bli avsläppt hos syrran på julafton och Lasse skulle köra vidare till sin dotter, utan att hälsa på Sys o hennes familj.

På juldagen skulle Lasse komma tillbaka och vi skulle spela julklappsspelet.

På lillejulefton kände jag mej lite febrig o kymig, men inte värre än att jag höll fast vid vår plan.

Julaftons morgon gick vi upp och begav oss söderut, som jag längtade!!


Vi kom fram till resans mål vid lunch och jag blev avsläppt med en massa julklappar o blommor.

Vi (dom) åt en mysig jullunch, jag försökte mixa sill o få i mej lite av det, lyckades väl lite och fick i mej lite sill, fast det smakade inte så mycket.

Dessutom hade jag ju så jävla ont när jag åt.

Sen var det som i de flesta andra hem; Kalle Anka och sen julklappar!

Jag fick en julklapp  !! Jag som älskar paket, en endaste, fast den var ju rätt stor.

När det sen var dags att öppna så drog jag lite på det för att inte sitta där ensam och se på när dom andra slet och drog i sina papper.

Men när jag öppnade min paket så visade det sig att i den fanns flera paketer, Jippi  !!

Och på en lapp stod det så här;

Livet skall bestå av

Mys

Lyx

Vila

Semeste

Lite förnöjsamt arbete!

Och i den här stora lådan fanns paket till varje livsingrediens.

Bl a en resehandbok om Slovenien dit Syrran, jag o 13-årsbebisen åker den 28 maj.

Sen var det mest slapp och mys, jag kände mej jäkligtförkyld o febrig, men inte värre än att jag kunde vara uppe.

Men när klockan var ca 22.30 så brast det för Mamma, då var det hennes tur att vara kärvänlig med toalettstolen, som hon spydde!!

    Natten var rätt orolig för oss alla och på morgonen kände vi oss som ett gäng på någon infektionsklinik, fy!


Så något julklappsspel blev det inte, utan Lasse kom o hämtade mej och vi körde hem på seneftermiddagen.

Väl hemma så hade vi en liten julafton bara vi två och det var otroligt skönt att vara hemma.

Sen låg jag i princip i 2 dagar med feber  o förkyld!! Det var SÅ synd om mej,

men av någon konstig anledning så blev min nya munbotten mycket mindre svullen och jag kunde med hjälp av fingrar, tops och små ficklampor konstatera att det var inte blåsor som gjorde ont i käften, det var en (eller flera) små benflisor som hade bestämt sej för att lämna min kropp och att det skulle göras via insidan på min underkäke, fy fan vad ont jag hade!!!


I förrgår var det så dags för första återbesöket efter strålningen, allt var väl i princip bra utom den här lilla jävla benflisan och min vikt, men det är ju saker som går att åtgärda.

Så min snälla doktor fick en tid hos käkkirurgen till i går morse kl 09.30, då kan ju vem som helst räkna ut att det bara var att stiga upp i ottan.

Och eftersom jag är så otroligt snäll   så bestämde jag mej för att åka kollektivt och låta gubben stanna hemma.

Var på plats i Lund kl 09.10 och satt snällt o väntade, o väntade, o väntade??

Till slut så reste jag mej o frågade när det egentligen var min tur, min tur var 10.30

Min doktor hade tagit fel på en timma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaja, träffade en jättegullig käkkirurg som tyckte att hon ville ha lite röntgen innan hon kunde gå vidare och kan ni tänka er, 14.40 på eftermiddagen skulle en röntgen göras och en kl 15.00, snacka om lång dag!!

Hemma igen var jag vid 17.30 och då var jag kinkig som en nerkissad 3-åring!!

Trött, hungig som en varg och ont så in i h.lvete Stackars Lasse!


Men nu kommer vi till det bästa på hela julen; I morse satt jag o petade i munnen på den där lilla jävla benflisan och JAG PETADE BORT DEN!!!

En sån lättnad, herregud, nu är det "bara" såret på tungan som ska läka!!

Benflisan ligger som bevismaterial i en liten medicinkopp, den är ca 4 x 3 mm och vass som tungan på en elak kärring!! Det är så skönt att den är väck, tänk om det är så att jag kan börja äta lite mer mat med tuggmotstånd nu!!! Hoppas hoppas.


Och till sist, idag skall jag till soc och bli "avslutad" o "stängd", det känns fantastiskt bra att inte längre vara ett ärende där, det har ju ingen praktiskt betydelse, men för mej känns det som en mycket stor händelse, så det finns mycket att fira

                                    





                        


Det här skulle bli ett kort inlägg, oj!

Så mina kära vänner, nu önskar jag Er alla

 

ETT RIKTIGT GOTT SLUT OCH ETT UNDERBART NYTT 2010 !!!!!!!!!!!!!

 

Var rädda om varann, älska, lyssna, tyck om, tänk snälla tankar och till sist kan jag ju inte låta bli att tillägga:


GE FAN I ALKOHOLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 


                    

 
 
Sillen

Sillen

31 december 2009 09:03

Gott slut och GOTT NYTT ÅR.

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

 
Hav Utan Hamnar

Hav Utan Hamnar

2 januari 2010 18:15

Man ska vara försiktig med alkoholen... eller ge fan i den om man inte kan hantera den. Jag ger fan i den för jag kan inte hantera den, men det har blivit några återfall senaste tiden. Jaja, skit samma...

http://havutanhamnar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards