Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Marica - 2 januari 2010 17:49

                                      


             Gott Nytt År Mina Vänner !!!!

 

Ja, så har vi då ett nytt år på vårt konto, hur väl eller illa skall vi förvalta det??

 

Och alla har väl avgivit en jäkla massa nyårslöften som säkert redan till stor del är brutna, för det är väl så det brukar vara.

 

Varför i hela fridens namn skall man ändra sina vanor/ovanor nu när det är kallt o mörkt o otäckt?

 

Tänk om man är en sanslös godisgris - ta bort det nu - NEJ!!

Det går ju inte.

 

För egen del har jag inga löften, bara önskningar;

Jag önskar att 2010 och framöver skall erbjuda lite mindre av sjukhusbesök.

Jag önskar att alla i min familj o mina vänner får ha sin hälsa och vara lyckliga.

Jag önskar att det skall vara lika självklart att vara nykter i år som det var förra året.

Jag önskar att Lasse o jag skall ha lika få bråk i år som förra, då hade vi exakt 0 bråk.

Jag önskar att jag kommer in på skolan till hösten.

Den viktigaste önskningen är att ha hälsan och att ha förmågan att känna lycka över små saker.

 

Det är bara jag som kan påverka om mina önskningar. ingen annan.

 

Men som vanligt så hävdar jag med en dåres envishet att håller jag mej nykter så kan jag påverka mina önskningar och mitt liv i den riktning jag vill, så är det.

 

Men nu mina vänner så ska jag laga korv o potatismos, en riktig festmiddag så här en lördagskväll och sen blir det soffan och en massa TV.

 

Ha en riktigt gosig lördagskväll !!

Kram

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards