Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Marica - 30 januari 2010 08:19

   Godmorgon på Er!


Fortfarande så är fingrarna mest i målarburken!

Men idag så tror jag att vi blir färdiga med vårt kök, det har tagit en hel vecka men jag har liksom insett att jag inte är som förr och kan hålla på långt ut på nätterna.

Men herregud med småhörnor och skit det finns i ett kök, element o annt onödigt som oxå måste målas. Och det ska jag tala om för Er att ett element som varit mossgrönt blir inte vitt så där i momangen, nej måla, måla, måla!!

Finast blir ändå taket som är av panel och som nu blir vitlaserat - fortfarande levande men ljust - det kan jag verklien rekommendera!


Och har jag riktig tur så bär det av till IKEA imorgon för inköp av bänkskivor och lite annat smått o gott - jag bara älskar IKEA.

Tänk att det fanns en tid då jag var full av ångest, fobier och alkohol - då kunde jag överhuvudtaget inte gå in på detta underbara varuhus!!!


Häromdagen köpte jag ett otroligt vackert citrusträd på Netto som jag har tänkt ska bo på min nya köksbänk, hoppas att det inte blir för varmt - vad tror Ni?


Tänk när allt skit här ligger ska bort, golvpapp, färgpytsat mm och det bara ska göras fint - det kliar i fingrarna.


Men på måndag är det tillbaka till verkligheten igen, då ska jag på någon form av radioaktiv röntgen i Lund för att se om dom fått bort alla mina tumörer, jag är verkligen jättenervös!!!

Och det värsta är att jag får inget svar utan det dröjer säkert 2 veckor, först efter en vecka får tydligen läkaren svar på det och sen ska ju hon ha tid att kontakta mej på ett eller annat sätt.


Får jag be Er att hålla alla tummar för jag är verkligen skiträdd!!!

Jag har ju inte tid att vara mer sjuk!!


Tidigare imorse när jag gick ner till gillestugan för att hämta mina inneskor så fick jag en sån där "flashback";

Lasse låg o sov och jag smög nerför trappan..........

För några år sedan skulle det vara rätt vanligt att jag letade upp något gömställe i källaren och tog första klunken för att "vakna"!!??

Herregud vilket sketet liv, jag såg så fördjävlig ut och mådde så asdåligt!!

Många blir kanske övermodiga och trygga när tiden går och nykterheten håller i sej, många testar och faller dit så det smäller om det.

För är du en människa som har sjukdomen alkolism så börjar du ALDRIG om från ruta ett och blir en findrinkare - NEJ pang ner i träsket direkt, tänk på det.


Tack och lov så blir jag bara starkare o starkare i min nykterhet, andra får jättegärna använda alkohol om dom tycker att det är något bra, men för mej passar det absolut inte!!


Ha nu en jättegosig helg med Era nära o kära, var rädda om Er och tänk på att;

SNART ÄR DET VÅR!!!!!!!!!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards