Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Marica - 7 oktober 2009 08:37

   Godmorgon på Er alla !!


I går var jag hos tandhygeinisten, åkte dit väldigt motvilligt och lite grand med taggarna utåt.

När jag klev in så kom den "underbara" lilla tandläkaren o hämtade mej för att hon ville prata med mej !!!

Jag misstänkte det värsta!

Men hon var jättego´!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och mina taggar föll en efter en, sånt gillar jag.

Hon förklarade att dom behöver dra ut 6 tänder (fy fan) och att jag skulle få en väldigt snabb tid till käkkirurgen för att göra detta, ok.

Tandhygeinisten förklarade vad hon skulle göra och så fick jag en liten snaps!!

Satt och blöddrade i någon blaska och tänkte att den där snapsen var nog för spädbarn, kände inget.

Sen minns jag lite här o lite där, fast inget riktigt förrän jag var på väg till apoteket och köpa munskölj!!!

Den snapsen var inte till spädbarn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Väl hemma igen så kastade jag imej lite mat och smorde in armen med bedövningssalva, sen bar det av till vårdcentralen för att lämna lite blodprov, var där i förrgår oxå, men då släppte min kropp inte ifrån sej en droppe!!

Men nu gick det bra efter några stick och alla blev jättenöjda!


Men, säj den lycka som är för evigt!


När jag kom hem igen så skulle jag göra en rejäl kycklinggryta att stoppa till  i frysen.

Då ringde en dam från käkkirurgen i Helsingborg och gaav mej en tid till tosdag för att träffas, prata och göra upp en plan!!!!

Tror dom att det är någon jävla inspelning av Jönssonligan - PLAN!!!!

Jag försökte förklara för henne att här är varken tid att träffas eller planera för på måndag börjar jag strålas !!

Nja, sa damen, det är ju inte så enkelt, man ska ju ha narkosläkare o så den läkaren som ska hålla i tången är inte i tjänst imorgon !!

Tänk om läkaren är ledig när det händer en bilolycka eller något, hur fan gör dom då!!

Jag gurglade fram att jag hade svårt att prata i telefon , men kunde komma dit imorgon efter mitt tandhygeinistbesök och det gick bra!!


Ja, solen gick i moln rätt fort och kycklinggrytan fick en jävla sting av min ilska!


Så nu ska jag sätta mej på bussen o åka till Helsningborg för att träffa alla dessa "efterlängtade" människor.


Ha en bättre dag än mej!


Ovido - Quiz & Flashcards