Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Marica - 20 oktober 2009 21:59

    


Halloj så är jag både strålande och giftig!!

Som vanligt vet jag att en del tänker!!!

Just det, än så länge är det ingen  större skillnad på detta älskvärda rivjärnet, förhoppningsvis ett steg närmare friskförklaring!


Dagen började i svinottan med väckarklocka 05.00

Vid 06.45 bar det iväg till Lund och provtagning kl 08.00

Sen knallade jag och gubben till Onkologen för cellgiftbehandling kl 09.00, givetvis så bråkade mina kärl så hon fick sticka två gånger, men sen gick det bra.

Där låg jag tills klockan var 13.30 och då var jag rejält rstlös.

Sen bort till hotellet och fick mitt rum, stort o bra, det skall ju trots allt vara mitt vardagshem i 7 veckor.

sen 15.15 gick jag till strålningen och där var jag kvar till 17.00, det var lite snack, inställning av maskiner, bildtagning och till sist strålning på 7 punkter, känns lite Star Trek att ligga där men det var helt ok.

Sen var det äntligen tid för mat, hade inte fått i mej någonting sedan kl var 05.30 så magen kurrade duktigt.

Det var ju lite protest mot att jag ville äta på rummet innan jag kom, men det löste sej jättebra och jag fick en urgod skaldjurslasagne med blåbärssoppa till efterrätt - Gott!!


Nu ikväll har jag bara slappat, packat upp, pratat med men älskling, min syster, min pappa o min faster.

och nu njuter jag till ännu ett ljuvligt avsnitt av Hells kitchen!! Så ska personal tas!!

Strax ska jag lägga mej, det kommer att bli skittomt utan Lasse, har satt upp ett foto av honom på väggen, han är mitt allt!!

Imorgon efter strålning o tandhygeinist ska jag gå ner till stan o köpa 2 st krukväxter, måste ju ha lite hemmakänsla här.

Senar på kvällen kommer kanske min förebild från Brunslöv o hälsar på, det ser jag verkligen fram emot!!!!!!!!!


Ni får ha en underbar natt och glöm inte Bacchus är ingen bra nattkompis!!!

Sov Gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards