Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Kan jag få semester !!

Av Marica - 2 oktober 2009 17:40

Hej Mina Vänner!


Snacka om en vecka som har gått fram som ett snabbtåg  - Jag hinner nästan inte med längre!!


I måndags var jag och träffade min strålningsdoktor, en jättetrevlig kvinna som jag verkligen fick förtroende för direkt, det kändes jättebra!

Hon berättade att dom hade bestämt at jag inte bara skall ha strålning utan även cellgift en gång i veckan, tycligen var där lymfceller som börjat läcka ut cancerceller så dom skulle dödas effektivt, givetvis blev jag livrädd för att tappa mitt hår, men hon påstår att det skall jag inte så det får jag väl lita på.

Det blev oxå bestämt att jag ska bo på patienthotellet under tiden jag strålas, 6,5 vecka, Fy !! Tur att jag kan åka hem på helgerna.


Efter läkarbesöket åkte jag till min syster för att få lite tjejsnack o shoppingrunda, ha vad det sket sej.

Min syster o hennes man är jourhem och till dom hade det anlänt 3 st syskon som akut behövde någonstans att bo, 9, 8 o 6 år! Bhöver jag säja att tjejaktiviteterna inställdes ??!!

Lite kaos o skrikigt var det verkligen!!  

Men det var mysigt ialla fall att träffa hela ligan därnere och speciellt min "lilla" systerdotter som alltid kommer att vara min bebis.


I onsdags var det dax för sjukhuset igen, jag var och gjorde en mask som jag skall ha när jag strålar då att jag får strålarna på samma ställe varje gång jag ligger där.

Sen var jag och blev magnetröntgad med masken på och så fick jag lite sträck på magen o så, jag fick kontrast och för att jag skulle slippa bli stucken flera gånger så skulle dom ta lite blod samtidigt, men tror ni att jag bjöd på det ?? Nej, i det fallet är jag tydligen en jäkla snåljåp och dom fick inte tillräckligt så nästa vecka får jag traska ner till vårdcentralen och se ifall dom kan fixa den grejen.


Värsta grejen i denna veckan var helt utan fundering ett tandläkarbesök i Helsinborg - Fy Fan!

Jag har tandläkarskräck, men efter detta så har jag tandläkarskräck för en hel planet!!

   Innan strålningen måste trasig tänder åtgärdas, så var där och skulle göra detta, där var kaos; dom hade fått ett nytt datasystem och där satt jag! Emellanåt kom dom på att dom hade en patient, men det var datorn som var huvudattraktionen, jag vill väl skita i deras datorer!!

Tandläkaren var en liten torr dam som nog vaken varit gift eller fått sej ett gott skratt - ojojojoj!

Hon försökte stoppa in en massa röntgensaker i munnen på mej och hade väldigt lite förståelse för att jag har svårt att gapa !!

Hon skulle göra en koll med ögonen och lovade att inte stoppa in merän en spegel i gapet på mej - rätt som det var så var både en liten "hovkratts" och hennes hand inne - tillsammans med spegeln, då fick denna nog och slet bort tanten !!

Hon frågade om jag hade något transplantat i kroppen???????????????? Herregud - visste hon överhuvudtaget varför jag var där?

Det blev bestämt att jag skulle träffa tandhygeinist på tisdag morgon - mitt krav är att jag ska få lugnande, en dos som till en häst.

Dessutom skall dom dra ut visdomständer och en mjölktand (ja, Du läste rätt, jag har en sån kvar) - mitt krav är att dom söver mej. Då sa hon att dom hade nog inga tider att göra det och Marica kontrade med att det är inte mitt problem, andra yrkesgrupper arbetar övertid när inte dom hinner.

Jag kan bara inte tycka om denna kvinnan, hon är totalt utan känsla för människan i stolen, hon ser bara gapet!

Skulle jag rekommendera henne till något skulle det vara att bestämma åldern på dinosaurier vid arkeologiska utgrävningar!!


Men skitkul med mitt Helsingborgsbesök var att jag sprang på en kär vän som arbetar där, ett riktigt litet kvicksilver som jag tyvärr inte haft så mycket kontakt med på sistonde, men saknar som fan!

Så Tina, om inte för så efter jul ska jag boka in dej för en helkväll tjejsnack !!!


I dag har jag bara slappat o haft det mysigt, Lasse har varit o pysslat om sin flygmaskin och jag har verkligen tagit en semesterdag. Var i byn och köpte en väggdekoration som "bara" består av ordet "Lycka" utsnidat i mörkt trä, den hängde jag på vår sovrumsvägg och så ramade jag in lite foton i snygga ramar o satte upp intill, det blev fint.


Men nu ska jag bara slappa i soffan ikväll och sen kommer min Mamma hit o äter middag imorgon, det blir kul!

Lasse får ju ialla fall lite sällskap när han äter.


Ha en jättemysig fredagskväll och du ..................................... sätt på korken !!!!


kram Marica

 
 
Micke

Micke

3 oktober 2009 11:11

"Skulle jag rekommendera henne till något skulle det vara att bestämma åldern på dinosaurier vid arkeologiska utgrävningar"

"asg"...ja, dessa förbaskade tandläkare, sist jag var där visade jag exakt vilken tand som värkte så att han lätt skulle hitta och kunna dra den på kortast möjliga tid.
600 spänn gick det på hela kalaset

Hade jag inte varit förutseende med detta hade jag fått betala hans nästa utlandssemester, för såna är de.!!

För övrigt är jag inte så förtjust i dem heller, nålar stora som jag vet inte vad ska in i käften på mig...urk! :(

Ha de bäst!

http://beckfjall1.blogg.se

 
Sillen

Sillen

3 oktober 2009 18:18

Hahahaha FÖRLÅT men du berättar på ett sätt så skrattet inte går att svälja. Ja du har ju inte direkt haft tur, å jag antar att det inte medlidande du vill ha, men lite jävla empati för hur läget e hade ju vart på sin plats! Förbannade tandläkare! Men gott att höra av dig vännen. Håller tummarna att strålarna inte får dig att tappa lusten på livet. Marica vännen tummen upp för dig, du är en kämpe och jag å många med mig blir glad att höra av dig och kan vi fylla på med mer styrka, så hojta till.

Ha en trevlig pure middag, med mamma o Lasse.

Snart e det du å morsan, din syster å Lasse som tar restaurangens bästa middag.

Tänker på dig

Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards