Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Ibland är jag så liten !

Av Marica - 4 oktober 2009 08:18

   Godmorgon i busvädret mina vänner!


Igår var jag inte utanför tomtgränsen på hela dagen och det ska jag nog inte i dag iheller, fy vilket väder !


Ibland funderar jag på om jag har passerat min sista förbrukningsdag, i så fall är det ju jäkligt orättvist - jag har ju så himla mycket kvar att göra.

Det är inte så att jag lägger mej under täcket och har svarta tankar, nej det är mer liksom bara en undran.

tänk om jag inte blir frisk trots operation, cellgift o strålning, till vilken nytta har jag då gått igenom denna skiten?

Jag vet - det finns inga garantier, jag kan ju faktiskt bli påkörd när jag cyklar till byn.

Ibland när jag tänker på döden så blir jag rädd, inte för att det skall göra ont, men för att jag inte skall hinna med det jag vill göra.


Jag vill ha förmånen att älska Lasse i många år ännu, gnälla på honom när han inte går upp ur sängen och laga god mat till honom, helt enkelt bara ha lite mer vardag tillsammans.

Jag vill ju åka på semester med min syster o hennes dotter till våren, det ska bli en sån jäkla förmån att få åka till solen med "minimonstret"

Jag vill gå "min" utbildning iEslöv o hjälpa unga människor till ett bra o drogfritt liv .

Jag vill sitta i min trädgård o veta att jag har ingen läkartid på evigheter.


Jag vill så himla mycket mer, är det för mycket begärt??


Jag är inte rädd för döden, bara rädd för att den kommer för fort!!

Jag har för mycket kvar att göra!

Jag har så mycket kvar att lära mej!

Jag har så mycket kvar att lära ut!


Så snalla Gud, om Du nu finns, ge mej några år till,

Andvänd mej, jag tror att jag är en stor erfarenhetsbank och dessutom rätt klok.

Alla år som alkoholen kvaddade, kan jag inte få tillbaks dom?

All kärlek jag inte ödslade bort då, den måste jag ju ha till godo.

Låt mej få några år med god kvalite, det känns, trots min lycka och mitt numera fina liv, som om det alltid finns ett spöke någonstans i bakgrunden,


Allt jag begär är att få vara kvar lite till ge och känna kärlek, andas, leva och skratta.

Bara leva ett liv i lugn o ro, snälla ge mej det !!!


Ha en mysig höstsöndag !!!

Kram



 
 
Sillen

Sillen

4 oktober 2009 16:20

Marica vännen, du är värd en morgondag, du är värd att få vakna på morgonen och njuta av dagen med dom personer i din närhet som du älskar och håller av. Du har en kämparglöd som få, fortsätt kämpa min vän och jag hoppas att du får det. Guden ska inte bara ge några, utan många år Marica. Jag har ingen gud, men jag tror att människan är fantastisk. Du är fantastisk. Fortätt kämpa för det du tror och lever för.

Kram

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards