Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

KÄRLEK !!!!!

Av Marica - 12 oktober 2009 08:32

  


Hej Alla!

Idag har jag funderat mycket på kärlek!

Finns det någon kärlek som är skadlig, ful eller illasinnad?

Jag tänker på mej själv, utan kärlek så skulle jag faktiskt inte klara av min situation just nu, och jag har så himla många kärlekar runt mej.

Jag har all kärlek jag får av Lasse, det är en otroligt viktig och livsnödvändig kärlek. Det är nog den största kärleken eftersom den innefattar verkligen allt som har med kärlek att göra!

Min Syster är en otroligt stor kärlek, skulle någon be mej välja mellan henne och Lasse så skulle jag verkligen inte klara av det valet, aldrig. Hon är liksom inte som min syster eller så är det så en systerralation ska vara - vi delar allt!

Sen finns kärleken till mina föräldrar - den är jättestor. Efter deras separation så är dom inte "mammaopappa" utan helt plötsligt två individer som jag har väldigt olika relationer till - båda nödvändiga och underbara.

Sen har jag min Faster - visst låter det som en häxa från medeltiden?? Men vad Ni bedrar Er, hon är mer som min storasyster, Faster - det är en trist "titel" om man inte vet vad som gömmer sej bakom. Min faster är otroligt godhjärtad och jag vet att hon finns alltid där!  Oxå hon nödvändig!

Sen finns min Bror och hans Fru, dom är jättefina och jag vet att även om brorsan inte ligger på luren så ofta så kniper det så kommer han. Hans underbara fru är lika beroende av Betapet som mej så vi "ses" där jätteofta.

Sen så finns ju mina syskonbarn, riktigt ljuvliga ungar som håller på att växa upp till kloka vuxna (hoppas jag)

Det var ju inte meningen att jag skulle radda upp en massa personer här, utan det jag ville komma fram till var ju egentligen att överallt, i alla vänligt sinnade relationer, i dom flesta positiva möten så finns kärleken med!

Jag tror inte (vill inte tro) att det finns någon människa som är helt tom på kärlek!

Jag tror att alla människor har kärlek att ge!

Jag tror att kärlek är absolut det bästa vapnet i en konflikt!

För mej är kärleken livsnödvändig, en otrolig drivkraft och sanslöst läkande!!!

ALLA, ALLA, ALLA, ALLA ÄR VÄRDA ATT ÄLSKAS!!!!

Öppna ögonen, titta dej omkring - det finns så otroligt mycket kärlek överallt - TA DEN TILL DEJ!!!!

Det här blev ett väldigt märkligt inlägg kan jag konstatera, men......................

Ha en kärleksfull måndag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 
 
Sillen

Sillen

12 oktober 2009 15:51

Du har så rätt vännen, det finns mycket kärlek. Och jag är oxå glad att jag har mycket av det. I dag kom tjejerna hem å dom var glada att komma hem, babblat å pratat om varann. Ja sa att jag saknat dom jättemycket, å fick till svar att dom längtat efer mig med. Sen har jag lite annan kärlek på distans f.n till mannen i mitt liv. Ja så kan det bli, men hoppas att någon ska tillfriskna lite grann. Hm vi får väl se hur länge jag är ståndaktig denna gång haha. Men jag håller med dig, all precis alla är värda att bli älskade.

Ha en himla go kväll

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards