Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

40 dagar och 29 strålningar kvar !!

Av Marica - 24 oktober 2009 16:59

   Hej på Er !!


Vet ni hur skönt det är att vara hemma??? Det är så ljuvligt!!!


Som ni ser så äter permissonen upp dagar oxå men dessvärre inte strålningar, men det går framåt, det är så skönt att kunna räkna ner!!

Idag har jag bara varit, sov jättelänge, tvättat lite, lagat lite mat och bara varit här hemma !!!!!!!!!!!!!!!


En tanke som slog mej härom kvällen - inte fasiken finns det varningstexter på varor man köper på systembolaget ??

Det är fördjävligt !!!!!! 

 

Till och med på snusdosan står det att det kan vara skadligt, ingen vet väl riktigt, dessutom så skadar du "bara" dej själv och kanske den du pussar, fast då lägger man väl ut prillan, hoppas jag.


Om du hinkar i dej en dunk vin, går ut och tar bilen och kör ihjäl en hel familj, då skadar du som fan!!!!!!!!!!!!!!


Har jag missat något? Finns det varningstext på ölburkar o vindunkar?

Det är kanske inte skadligt?

Det här gör mej väldigt förbryllad och det blir nog svårt att släppa utan att få ett vettigt svar.


Vet ni om att det idag bara är 2 månader kvar till tomten kommer!!!!


Detta var kort o snurrigt fast totalt alkoholfritt!!


Vi hörs

Kram


 
 
Sillen

Sillen

24 oktober 2009 19:21

Passa på att njut, helgen är kort som den är. Men lite tur att ni får en timme extra då vi nu ändrar till vintertid inatt.

Ha en fortsatt fin helg

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

 
Sillen

Sillen

25 oktober 2009 20:31

Du får ha en bra resa tillbaka även om du kommer att bli ledsen att lämna allt igen. Ha en bra vecka.

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards