Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

39 dagar kvar och gör min 5 strålning idag !!

Av Marica - 26 oktober 2009 06:39

   Så var det redan måndag !!


Herregud vad fort en helg går trots att vi "bara varit"!!!


Tio i elva går tåget vare sej jag vill eller ej, men självklart vill jag egentligen för det är ju min färd mot att bli frisk! !!

Och vem kan tacka ner till det, inte jag.

Men det är så mysigt att bara vara hemma med Lasse, laga lite mat, peta på en blomma, tjata lite, spela en betapet och glo på TV, höjdarprogrammet denna helgen var minsann Dansbandskampen, jag älskar den juryn och Peter Settman, det kallar jag humor!

Sen att den mesta musiken var katastrof det bryr jag mej inte om, det var kul och vi skrattade!!


När jag idag anländer till Lund så blir det först strålning, sen lite provtagning och sen avslutas dagen med en dejt med tandhygeinisten, riktigt toppendag!!


Denna veckan har jag att se fram emot ett besök hos min goa faster och hennes man och sen på torsdag kommer min syster och hennes "lilla" 13-åring o hämtar mej för då ska vi hälsa på kära pappa o morfar. Och så har jag ju alla mysiga samtal från Lasse, träffa all vänlig personal som så fint tar hand om mej, "äta" hotellets goda mat och sen är det baske mej fredag igen!!


Men nu ska jag se om jag kan fixa lite frukost och få den i mej !!


Ha en jättebra dag !! 

 
 
Sillen

Sillen

26 oktober 2009 17:37

Härligt att höra att du har att göra. Min 1:a arbetsdag bara flög iväg haha. Håller med, snart fredag igen.

Var rädd om dig

Kram

Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards