Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

37 dagar, 27 strålningar och 5 cellgiftsbehandlingar kvar!!!!

Av Marica - 27 oktober 2009 20:01

                


Så här kändes denna tiden när jag åkte ner förra veckan; ungefär som jag var i tiden före Kristus och skulle till tiden efter Kristus!!!!!

Ja, så kändes det som om jag skulle vara borta från min älskade Lasse  i ca 1500 år!! O Törnrosa gnällde för att hon sov bort 100 år, Mes!!


Men när jag tittar tillbaka så har det faktiskt gått över förväntan o mycket fortare än vad jag trodde.

Jag hoppas att jag inte blir mycket sämre än så här, för då är det möjligt att stå ut.


Idag fick jag min 2:a cellgiftbehandling och det tycker jag är lite otäckt - mentalt. Liksom att få in en massa gifter i min kropp, jag vet, jag vet - Jag har hällt i mej gifter till förbannelse under många år och fortfarande är jag så korkad att jag suger i mej én o annan cigg!

Nu slapp Du säja det (du vet vem du är)!!!!!!!

Dessutom så fick dom sticka mej 3 gånger innan den förbannade "kanylen" var nöjd med placering, ajajajaj!!

Men jag överlevde!

Sen var det strålning och det börjar faktiskt bli lite rutin nu.

Både där jag får cellgift och på strålningen vimlar det av underbar personal och den som har något negativt att säja om dom gängen är skadad, allvarligt. Dom gör verkligen allt för att alla ska ha det bra!!


Imorgon ska jag träffa min läkare, en jättetrevlig kvinna som har fötterna på jorden och så är det ju strålning o sen ett litet besök hos tandhygeinisten.

Men sen är det dags för dagens/kvällens höjdare - jag ska åka till Kära Faster i Bjärred, det ska bli så kul o mysigt !!


Vet ni att om jag skulle börja supa nu igen så skulle jag inte åka till Bjärred imorgon, inte till Pappa på torsdag, inte hem på fredag, inte bli frisk, inte ha pengar till hotellräkningen, inte sitta här och vara tacksam o glad över att alla sliter för att jag ska bli frisk, Nä, jag skulle bara bli så försupen, fattig, ensam, bitter, gnällig, ful, och enormt jävligt död !!!!!

Otäckt men sant!!!

Så ikväll väljer jag kaffe med plopp i !!!!!!!!!!!


Sov Gott mina vänner!!!



 
 
Sillen

Sillen

27 oktober 2009 21:18

Sovgott Marica vännen, å jag är jätte imponerad av dig, å din vilja. Krama alla som kommer i din väg imorgon. Du vännen, jag håller oxå tummarna att det inte blir värre. Sköt om dig å hör snart av dig igen.

Kram Sillen

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards