Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

34 dagar och 24 strålningar kvar !!

Av Marica - 30 oktober 2009 16:56

  


Så var det äntligen en underbar fredag igen och jag är HEMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Vet Ni att det mest sensuella en "tågNisse" kan uttala är "Klippan nästa - nästa Klippan", jag lovar - det killar till i magen!


Denna veckan har gått så otroligt fort, jag hinner baske mej inte med riktigt, när jag sitter på hotellet på måndagskvällen så fattar jag inte hur jag ska stå ut, och vips så sitter jag på tåget på väg hem.


I onsdags träffade jag min läkare, hon är jättego`, tyvärr så var det så att körteln dom testade just innan jag började stråla var en dottertumör, inte kul! Men man har då valt att öka på strålningsdosen i det området och skall på så sätt avliva den lille djävulen!

I övrigt var jag helt ok och hade väldigt bra blodvärden fortfarande, känns bra.


Och så hra jag träffat sjukgymnasten som oxå var rätt nöjd, har bra förmåga att använda hals o nacke, men tydligen så brukar problemen med rörelse komma efter strålningen och något år framåt, tack för det.

Mitt gap mäter 34 mm, så den som säjer att jag är stor i käften har faktiskt fel, så det så!!


I onsdagskväll var jag hos min Faster i Bjärred, det var jättemysigt att vara i hemmiljö och bara ha det gott med människor jag tycker om. Det var ett himla skönt avbräck i den rätt tråkiga hotellvistelsen.


Sen i torsdags åkte syrran, hennes tonåring o jag till Pappa i Landskrona, det var så himla kul, vi skrapade trisslotter o vann, så vi köper nya lotter o blir miljonärer till våren. Pappa åker nämnligen till Phillipinerna snart och stannar där tills i slutet på januari, tur att det finns chatt för jag kommer att sakna honom jättemycket!


Igår kväll tittade jag på Rosa Bandet-galan, det var inte smart gjort av mej, fy fasiken vad ledsen o deppig jag blev.


Men nu är jag hemma och det är bara mysigt, varit o klippt mej och bara njuter.

Kom faktiskt till Klippan redan 11.00 i förmiddags, kanonbra!


Men nu ska jag försöka få "fjong" i kaminen och sen är det baskemej soffan resten av kvällen!


Ha en mysig fredagskväll

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards