Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Marica - 24 juli 2009 08:28

Imorgon skall jag fira min systerdotters 13-års dag!!!!

Det skall bli så enormt kul och jag har verkligen planerat för detta jättelänge - inget får komma ivägen! Det skall bli så kul, jag har förväntningar som en 3-åring! det killar i magen av spänning vad hon ska tycka om sina presenter! Herregud jag är nog lite hispig - glädjehispig!!

Jag har haft den otroliga förmånen att få lov att var en närvarande o deltagande moster till min 2 systers flickor, trots mitt missbruk.


MEN


Många är dom gånger jag svikit tjejerna och jag kan fortfarande se deras ögon när det inte blev som jag lovat, det gör fortfarande ont!

Så nu ska mina löften hållas, jag har så mycket att ta igen!

Jag älskar dom flickorna och jag vet att dom älskar mej, men jag är oxå fullt medveten om att det kunde varit precis tvärtom - dom kunde faktiskt tyckt fruktansvärt illa om mej!

Den vetskapen kan hålla mej nykter!

Det finns inget som är jävligare än vetskapen om alla gånger jag svikit, lurat o ljugit. Och det absolut värsta är de gånger jag svikit mina små "monster"Så Ni som har förmånen att ha barn i Ert liv - var rädd om dom !! Det är abolut den ljuvligaste formen av kärlek man kan uppleva.

I julas så sa  mitt då 12-åriga"monster" att jag var som Pippi Långstrump det var abolut den finaste komplimangen jag fått i hela mitt vuxna liv!!

För hur är Pippi? För mej är hon: snäll, busig, problemlösare, omtänksam, ansvarsfull, kärleksfull, mycket sunt förnuft, ärlig, klok, rättvis, ser till dom som är "svagare", inte fördömande!

Precis så vill jag vara! Jag tror att jag att jag numera kan leva upp till hennes flesta egenskaper och det tänker jag baske mej fortsätta med!

 Jag har bara ett liv att leva och det skall inte förstöras av någon alkodjävul mer - Det skall jag se till !!!


Livet är så mycket, det är kärlek, lycka värme och ömhet, jag lovar;

LIVET ÄR UNDERBART!!!!


Ha en fin fredag!!

Kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards