Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Shoppingtime!

Av Marica - 15 augusti 2009 08:36

Idag skall jag och min syster åka till Trelleborg och shoppa min "höstgarderob" och med tanke på det jag har framför mej så kommer den mest att bestå av pyjamasar, mjukisar, storskjortor och varma strumpor, men det gör inget för i den garderoben är det jag skall bli frisk!!


Vet ni att i min plånbok kommer jag att ha lika mycket pengar som går åt för att köpa ca 20,5 dunkar, av den skitsorten som jag brukade hälla i mej,

20 dunkar ger mej:

Cirka 1 månads ordentlig fylla.

2 månader med otrolig ångest

Total ensamhet

Obetalda räkningar

Ett äckligt hem

Megapåsar under ögonen

Självförakt

Likfärgat ansikte och en kropp som hämtad från ett koncentrationsläger


Istället väljer jag nu att:

Ha mysiga kläder under min sjuktid och att bli frisk i

Ha en trevlig shoppingdag med min syster

Saker att använda i framtiden

Må bra under tiden pengarna används både i affären o efteråt


Det är pengar jag fått och som jag sparat, trots att jag har betalt mina räkningar.

Jag vet att jag kan unna mej detta och dessutom är väl värd det.

Jag har inte dragit på mej varken förakt från andra eller mej själv under tiden.

Och jag kommer inte att kräkas en enda gång varken när jag shoppar eller använder det shoppade

Jag kommer att minnas varenda stund i affärerna och när jag använder mina saker

Dessutom är jag fräsch i min kropp.


Valet är kolossalt enkelt - för mej i alla fall!!




 
 
Sillen

Sillen

15 augusti 2009 17:25

Nu gick det, så jag skriver igen. Du skrev idag att du skulle ut och shoppa. Ville bara skriva en kommentar om att idag är det din dag, njut av dagen. Hoppas att du får/fick en fin dag.
Det är tur att du finns, för du och några till peppar även mig. Fast det är inte jag som är alkoholist utan min kille. Men du och några till ger framtidstro.

Tack

DS.har läst ditt svar,det värmde.

Kram

Sillen

http://stolligt.blogg.se

 
Ingen bild

Biggan

18 augusti 2009 23:26

Du är en fantastiskt kvinna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards