Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Marica - 20 augusti 2009 20:46

Sitter här rakt upp o ner i vårt uterum o myser i skymningen och helt plötsligt från ingenstans så dyker det upp en fråga i min skalle;


När slutar jag vara alkoholist?


Det är ju inte kul att vara hela livet, eller hur?


Jag menar om en diabetikers kropp helt plötsligt fixa det där med insulinet själv - är dom då fortfarande diabetiker?


Om en rökare inte tagit ett bloss på flera år - är han då fortfarande nikotinist`?


Om en fotbollsspelare varit borta en hel säsong för en benskada och sen kommer tillbaka nästa säsong - är han fortfarande benskadad?


Det är ju knappast så att jag skriver "Leg alkolog" på mitt visitkort, det stör mej inte så där jättemycket för det är ingenting jag använder när jag presenterar mej för okända, men jag skulle gärna vilja veta:


Hur länge efter min första nyktra dag är jag alkoholist ??


Fundera på den!!


Av Marica - 20 augusti 2009 16:15

Idag är en rysligt trött o sliten dag, trots att jag har sovit som en gris till klockan nästan var nio i morse!


Men jag bara måste skriva att jag har världens bästa lillasyster !!

Utan henne henne och min sambo hade jag faktiskt inte levt idag!!

Utan dom två vill jag inte leva!

Och jag är så otroligt lycklig över att dom två står varandra nära!


Jag är så  lyckligt lottad för det känns som om vart jag än vänder mej så är jag så omgiven av kärlek!!!

Alla människor borde ha det så!!


Tack livet för att du finns!!!



Ovido - Quiz & Flashcards