Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Tack!!

Av Marica - 16 augusti 2009 15:56

Tack för din kommentar, ”Sillen”, det gör mej jätteglad om det kan ge dej en litet uns hopp och lite tröst!!

Det gör det mycket mer betydelsefullt för mej att skriva när jag vet att någon har glädje utav det.

 

Shoppingrundan gick mycket bra och jag shoppade verkligen loss, tunikor, leggings, pyjamasar och lite annat smått o gott!

Rundan avslutades med Anderslövs gigantiska marknad, där det viktigaste inköpet var en låda gammeldags gräddbullar till mannen i mitt liv!!

 

Vi kom hem igen igår kväll och det var jätteskönt, fast jag älskar ju att vara hos min syster o hennes urgoa familj – där är det aldrig stilla!

Idag var vi en runda och letade svamp i skogen och vi hittade minsann 2 st , det blir drygt att rensa den skörden!!

Men det spelar ingen roll för det viktigaste är att vara tillsammans, njuta av den underbara naturen, stillheten och dofterna, upplevelser som förgyller livet!

 

Det börjar kännas i min kropp nu att jag inte är helt frisk, jag blir väldigt fort trött och har inte riktigt den rätta gnistan, vill liksom bara vara hemma här med Lasse.

Jag har räknat ut att 6 middagar till hinner jag äta här hemma innan operationen – dom ska jag minnas länge så jag kommer bara att äta gott gott gott, och kanske lite nyttigt också.

 

Men nu ska jag ge mej i kast med en rabatt som totalt lever sitt eget liv – den ska stävjas !!!

 

Tack för att jag har gett mej ännu en nykter dag i mitt liv!!

 

Ha en riktigt skön söndag på er alla!!

 
 
Ingen bild

Sillen

16 augusti 2009 16:19

Fortsätt njuta av dagarna du är kvar hemma, samla alla krafter du kan. Kommer att följa dig här på bloggen, även efter din operation. Lycka till och kom tillbaka sen när du känner dig redo.

Sillen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards