Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Kärlek och Pekpinnar !!

Av Marica - 23 augusti 2009 07:44

God Morgon Mina Vänner !

 

Detta blir nog det sista inlägget med frisk hjärna på ett tag, så jag tänkte att jag skulle sprida lite KÄRLEK O PEKPINNAR TILL ER!!

 

Idag är det ett underbart väder, jag sitter ute och njuter av min sista morgon hemma, solen strålar , ”mina” koltrastar sprätter omkring o småkvittrar, kaffe i mängder, min drömprins ligger o sover gott.

Idag skall jag bara ”vara”, åka o plocka lite kantareller (hoppas jag), sträva efter att bara ha kärlek i mej när jag tilltalar någon.

Se det positiva i allt som livet erbjuder mej. Lägga rena lakan i sängen så att Lasse sover som den prins han är när jag är borta.

Jag kan absolut inte på något sätt i välden påverka det lilla helvete jag har framför

mej – MEN - jag kan se till att få en underbar söndag och ha en massa mysiga tankar i min hjärna när jag blir behandlad.

Jag tror att det är en förutsättning för att bli frisk!

Inse att jag inte har några fiender, för tillåter jag någon att vara min fiende så snor vederbörande energi av mej och det tillåter jag inte!!  Min energi behöver jag verkligen till annat.

Jag ska springa runt o fota lite här o där, lägga till bilderna i mitt bildspel så att jag har något att titta på när hemlängtan blir stor.

Lyssna på Mindfullness när jag börjar känna mej nervös o spänd, inga dåliga tankar idag tack!

Jag ska tänka på alla er som kämpar mot drogen, bara skicka en massa goda tankar o hopp!

Jag ska tacka mej själv ordentligt för att jag är nykter, annars skulle jag inte klara av det här!

 

Idag som alla andra dagar har jag möjligheten att själv välja att vara drogfri och må gott, det kan Du också göra!!

Jag vet att det är några stycken som läser min blogg som är under behandling, för fan ”sug” i  Dej!!!!

Använd alla verktyg som serveras, använd personalen, kräv terapi, bygg upp ditt självförtroende – ALLA människor har kvaliteter!

Erbjuds återfallsprevention – DELTA AKTIVT, det är så nyttigt att dela med sej och att lyssna på andras historier.

Var fysiskt aktiv, det är inte behandling eller tillfrisknande att ligga på en säng i ett mörkt rum och tycka synd om sej själv – det är förvaring och transport till en ny destruktiv period!

Dra upp rullgardin o mungipor!!

Du som har kommit hem efter en behandling, var rädd om Dej!

Tänk HALT ( Hunger, Arg, Ledsen, Trött)

H:  Ät ordenligt o mycket, gå inte omkring med kurrande mage!

A: Reta dej inte, umgås inte med folk som stör dej, låt inte andras ilska bli din!

L: Utsätt dej inte för situationer där du riskerar att bli sårad, tänk inte för mycket!

T: SOV och gör det mycket o ofta, det finns inget som läker så gott som sömn!

Glöm inte att jag verkligen talar ur egen erfarenhet!

 

Det finns inget som är så förnedrande som ett liv i missbruk, låt det inte bli till Ditt liv!

Jag känner en kvinna som har haft fler LVM än vad jag har fingrar (på båda händerna!!!),

Hon är lika ”ung” som jag och skulle kunna ha ett underbart liv framför sej, varför ??

Hur kan man förmedla lycka, välmående och kärlek till en så sargad kvinna??

Tänk på henne nästa gång du tänker stoppa i dej något skit på ett felaktigt sätt – det leder bara till ledsamheter, inte ett dugg glädje kommer ur missbruk i det långa loppet.

 

Att bli fri från drogen tar lång tid – så varför inte lova dej själv att du ska ha den bästa julen på flera år, den hade jag i fjol och jag kan lova dej – JULEN ÄR SÅ MYSIG!!! Det är väl ett bra mål?

 

Det blev mycket detta, men jag kan lova dej att varenda rad är skriven med ett leende på läpparna och med ”bomull” i själ o hjärta!

Ha en helt underbar söndag – det förtjänar alla!!

  

Med dessa rader vill jag egentligen bara säja:

GE FAN I ATT DROGA!!!   

   
 
 
Sillen

Sillen

23 augusti 2009 15:34

Marica vännen,jag eller rättare sagt vi har haft en underbar helg. Har tänk på dig och håller tummarna. Du vet att du behövs och att du kommer ha en fin framtid. Å du, du har gjort ett bra jobb med rabatten, bilden e jättefin.

http://stolligt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards