Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

8 månader

Av Marica - 23 augusti 2009 19:43

Kära vänner !!

Mot ett år tiden fort ränner 

Men än så länge har det gått månader åtta

 Och åt detta kan jag idag mej gotta 

Mina tankar till Er ofta far

Ni finns i mitt hjärta båda bra och dåliga dar 

För nykterheten kommer inte som ett paket

Jag om någon nu detta vet 

Vardagen smyger sej sakta på

Och ibland är den riktigt jävligt grå 

Men då tar jag fram mina minnen

Dom värmer så himla gott i alla sinnen 

Jag tänker på: 

Första kvällen i intagets ”salong”

Där satt Kent, tyst, fotbollsgalen o jävligt lång 

Sen kom lilla Britt kvittrande som en liten svala

Ingen risk att man dom timmarna föll i dvala 

På söndagen blev jag visad till avdelningen och ”cellen”

Blek jag blev när dom pratade om pyssel och bingo på kvällen 

Snart blev det vardag; 

Solveig, en underbar tjej med blick skarp som en örn

Hon såg till att magen blev fylld av god mat i alla hörn 

Juli, en kvinna pysslig, lite vild o yster

Undrar om hon inte är Di Levas syster 

Två små ”pågar” ramlade in knappt i tid till rapporten

Gustaf o Mathias tillhör inte den morgonpigga sorten

Ingen av dom uppskattade pigga morgonrop

Nej, helst ville dom tillbaka till sin lakansgrop  

Bibi hade koll på allt och var en fena på kryss

Ingen risk att man med henne gjorde hyss 

På kvällen kom Frida så vän o mild

Men akta Er, kivar men med henne blir hon galet vild 

Och Uffe kom staplande med sitt muskelpaket

Hans dröm är nog inte assistent utan Fitnessatlet 

I Brunslöv var Roger vår egen Tupp

Han fixa paj och verksamheten ”styrde upp” 

Sanne var mysig, klok och vischans ”rallyqueen”

Har Ni sett hur jävligt hon smyckat bilen sin 

Tur att det är några månader kvar till ett år

Så jag kan minnas er alla som fortfarande mitt hjärta nära står 

Ni är alla underbara, men det är trots allt här jag hemma hör

I Klippan hos Lasse som mitt hjärta alltid djupt berör 

Bert-Inge ger mej nya kunskaper o håller dom gamla vid liv

Med god hjälp av honom jag fortsätter med stora kliv 

Dagliga samtal med min syster Mette ger mej styrka o kraft att växa

Hon är otroligt lik Kersti o Carolin, dvs en ljuvlig o omtänksam häxa 

Till sist: Nästa gång Ni en dikt ifrån mej fårÄr det bara tre månader kvar till ett år!! 

NI ÄR BÄST !!!!! Kram Marica     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards