Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

10 månader

Av Marica - 23 augusti 2009 19:46

Ja, kära vänner

Tänk vad tiden ränner


Nu 10 månader gått

O inte en droppe kroppen fått 


Jag njuter av varje nykter stund

Och vill aldrig mer ha en fot vinglig o rund 


Faktiskt så beundrar jag mina egna resultat

Men för den skull har jag inte lagt mej ner o blivit lat


På olika sätt jag mej hela tiden nya saker lär

Detta är en ny o helt fantastisk sfär 


För en dag jag skulle vilja vara mej själv DÅ

Först då kanske jag riktigt skulle förstå 


Tack för hjälpen att välja rätt stig

Nu slipper jag ju att utstå ett onyktert krig 


Häromdagen jag ”min-andra-framtid” stötte på

Smutsig, sjaskig, abstinent o grå 


Det gjorde fruktansvärt ont i både kropp o själ

Hon skulle behöva Er alla så väl


All lycka jag numera har i varje gen

Skulle jag vilja stoppa i en o annan sten


Dessa skulle jag ge till dom som inte mycket lycka har

Kanske kunde dom värma o skänka tröst i många dar 


Jag möter numera mycket värme o respekt

Både från vänner och från min kära släkt 


Grädden på moset är att med stora kliv

Har min Pappa kommit tillbaka in i mitt liv 


För att jag ännu en månadsgräns lyckats nå

Är Ni många jag vill Tacka från hjärtas vrå 


Nu går jag en underbar tid till mötes med en man jag älskar så

Att uppleva ett lyckorus likt mitt önskar jag att Ni alla skulle få


 Till sist: Nästa gång Ni en ”dikt” ifrån mej får

Är det bara en månad kvar till ett år 

Ni är alla underbara

  Kram Marica    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards