Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

11 månader

Av Marica - 23 augusti 2009 19:46

Till Alla Underbara!!!!!!!!  

Hej hopp och God morgon Ni underbara gäng         

 Här kommer mail från en som nyss lämnat sin säng 


Och nu har 11 månader nått sin ända

Fortfarande finns det mycket att lära o många blad att vända 


En häftig sak som inträffat just nu

Är att igår var jag på en antagningsintervju


 Dom ställde frågor och med ögonen nagelfor

Ville veta när, var, hur och med vem jag bor 

Dom frågade varför jag inte var kriminell

Men hallå - jag är ju för snäll 


Undrade om jag hade problem med att jobba med ett ”manligt kön”

Herregud, vem vill inte villa ögonen på nån som är skön 


Stolt är jag över att till intervju ha gått

Det var många som inte dit nått 

Jag gjorde mitt bästa och var ärlig o sann

På lögner o historier man inget förtroende bygga kan

 På min axel ”satt” Ni alla och hjälpte mej igenom dagen

Men det kändes bra och Ni behövde inte ta mej i kragen 


Stressad o nervös har jag varit

Många tankar och oro genom hjärnan farit 

Lasse har inte haft det lätt dessa senaste dagar

Men han är en tålmodig man och inte den som klagar


 Nu är det bara att vänta o hoppas

Att jag är en av dom som antagningslistan toppar 

Skulle jag få ett nej – så får jag ta itu med det då

Livet är ju trots allt jättebra ändå  


Inget besked ska få mej på fall

Nej, min nykterhet ska fortfarande stå pall 

Här är jag lycklig, med Lasse. Änglatrumpeter, oliver o citroner

Inget av detta kan ersättas av alkohol eller miljoner 


I kroppen bubblar lyckan för det mesta

Detta kallar jag att jämt festa !!!!! 

Herregud vad tiden rinner

Om en månad är det både Ni o Jag som en ett-årsseger vinner

  Så; Nästa gång Ni en ”dikt” ifrån mej får

Då jävlar har det gått ett år!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Ha det allra allra bäst!!!! Jättekram från Marica          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards