Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

1 år

Av Marica - 23 augusti 2009 19:47

  Yes !!!!!!!!!!!!!!!!! 

Ja, kära vänner, nu har det gått ett år

Och det här är sista rimmet Ni får 

Det här är ett slags farväl utan smärta

För alltid kommer Ni att finnas i mitt hjärta 

Tänk att den 13:e för mej innebär tur

Utan den dagen hade jag ännu suttit i en alkobur 

Att vara sambo, syster, dotter o vän  igen

Det kan inte uppvägas av någon fyllesväng 

Jag är glad över att Ni alla var med och rev min mur

Ni har fått mej att avsky en dryck så falsk o sur 

Att pyssla om o mata en koltrast som ligger på ägg

Är en miljon gånger bättre än att med ångest glo på en vägg 

Att få förtroende, att bli trodd på är så jävla skönt

Att fundera på att rasera det är inte lönt 

Att äta godis för den goda smaken är rätt fräckt

Nu är det inte längre för att dölja en vindränkt andedräkt

Jag gör det ofta och med rejäl intensitet

Hur mycket? Bara börsen o vågen vet !! 

En del undrar hur jag ska fira denna dagenDet gör jag med en underbar känsla i magen

Att ”bara” leva ett ”trist o vanligt” liv, att från begäret vara fri

Det har allt för länge varit en utopi 

Idag ”kickar” jag med hjälp av kärlek o bus

Sällan är det helt lugnt i vårt hus 

Likt kolsyra alla känslor i kroppen ilar

Jag vill till Er alla skicka ut ”Amorspilar” 

Nog finns det mindre bra dagar

Och visst händer det att jag högljutt klagar

Tålamodet är väl ännu ej så stort

Och allt ska gå så jävla fort 

Men tack o lov så har Lasse vett att mej stoppa

När jag över någon galen idé högt vill hoppa 

Alla människor som vunnit ett stort pris

 Skall ju alltid tacka många på något vis  

Så här kommer mitt tack till Er; 

Tack min enormt underbara Lillasyster som med sin otroliga envishet lyckade övertala berörda att jag behövde rejäl hjälp och som har funnits och fortfarande finns vid min sida dagligen, Du är så jävla bra !!! 


Tack älskade Lasse för att Du fortfarande finns i mitt liv,

Tack för Ditt outtröttliga tålamod utan Dej vill jag verkligen inte leva,

Det finns inte nog med ord - Du är mitt allt!!! 


Tack Alla Underbara på Lunden; Ni är så helt otroligt fantastiska och gör ett sånt ovärderligt arbete, inget kan vara viktigare!!

Hos Er kan verkligen inte någon med förnuftet i behåll klaga, Ni behövs verkligen -  ALLA!!!

Ett speciellt tack vill jag ge till Lisa som verkligen har arbetat stenhårt med mej och som har gett mej en otroligt välfylld verktygslåda som fortfarande öppnas och inventeras!

 Du är limmad på min axel Lisa!! 


Tack älskade Mamma för att Du finns!!  Tack för att Du en gång gav mej livet !!Jag hoppas att Du ser med vilken glädje och lycka jag lever livet !! 


Tack Alla Urmysiga som arbetade på Brunslöv!!

Herregud att man lägger ner ett sånt ställe! För mej var det en otroligt fantastisk tid att långsamt o med mänsklig värme få komma tillbaka till ”verkligheten”!!! 


Tack älskade Pappa för att Du återigen är en stor del av mitt liv – det är så mysigt att ha Dej vid min sida, jag behöver Dej!!!     


Tack Bert-Inge för att Du trots stor skepsis tog emot mej, våra samtal är så viktiga för mej.

Du är verkligen rätt man att ta ner mej på jorden när jag svävar ut i rymden.

Din kunskap och Din ödmjukhet är unikt, Tack för att Du lyssnar o ger mej förtroende !!!


Tack mina jättegoa systerdöttrar som hela tiden finns nära trots långa avstånd!!

Helt otroligt stolt blev jag när Josefin sa att jag var som Pippi Långstrump – det var absolut den finaste komplimang jag fått i hela mitt vuxna liv – så vill jag vara!! 


Det finns så jättemånga som jag vill tacka o krama, jag lovar ingen är glömd, ingen är oviktig, jag är så enormt privilegierad som har Er alla i mitt liv!!


Men största Tacket ger jag till mej själv;

Du är så sanslöst duktig Marica!

Tack för att Du öppnade hjärta o hjärna och tog emot kärlek o kunskap !!Tack för att Du har återfått viljan o tron på livet !!

Tack för att Du har kvar förmågan att älska !!

Tack för att Du har ödmjukhet och vilja att dela med Dej !!

Tack Marica för att Du lever igen !!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica - 13 juni 2013 06:28

   2008-06-13!!   Det var meningen att jag idag skulle firat 5 år som nykter! Men efter en "kullerbytta" tidigt i våras så har jag bestämt mej för att fira att det är fem år sedan jag bestämde mej för att leva som en alkoholfri kvinna! Och tr...

Av Marica - 1 september 2012 20:30


För några dagar sedan frågade en bekant mej hur man kan hjälpa sin Pappa med alkoholproblem som han absolut inte vill erkänna och med en livssituation som inte är speciellt hälsosam vare sej för Pappans fysiska o psykiska hälsa eller för min bekants ...

Av Marica - 16 juli 2012 13:13

Ja, så är det - Jag ska bli ett Ego!!!   För visst kan man vara ett snällt o omtänksamt Ego, så ska jag bli! Jag är så jävla trött på att alltid ställa mej ett steg bakom, att inte hävda min rätt, att alltid vara den som tänker på andra för...

Av Marica - 11 februari 2012 11:40

  Hej Kompisar!!   Så var jag där igen - frågan om vem som är alkoholist, nykter alkoholist, nynykter eller någon annan "fin"  titel.   Jag kan bara inte släppa frågan riktigt och häromkvällen kom den upp till diskussion igen.   Vi kan v...

Av Marica - 31 januari 2012 09:54

    Väldigt ofta så får jag höra; Du som är så pigg varför är du egentligen sjukskriven? Herregud vad du orkar med - det kan ju inte vara något fel på dej! Du är SÅ präktig som gör en sån massa hemma! Du kan vara lycklig som har tid att sp...

Ovido - Quiz & Flashcards